Hová fordulhat a vendég, ha helyszínt keres egy baráti találkozóhoz vagy egy üzleti ebédhez kedvező ajánlatokkal, személyre szabott feltételekkel? Hogyan szerezhetnek a vendéglátóhelyek új törzsvendégeket a lehető leghatékonyabban? Ezt a két igényt egyesíti a FOODON applikáció, amelynek alapítójával, Márton Raymonddal beszélgettünk.
Mikor és milyen ötletből született a vállalkozás?
Az ötlet tavaly májusban született, amikor egy hosszú nap után, a rakparton sétálva azt vettem észre, hogy minden étterem és bistro tele van hétköznap este is. Tovább sétálva fiatalok sokaságát láttam a fűben ülve szórakozni. Ekkor kezdtem el gondolkozni azon, hogy mi az a termék vagy szolgáltatás, amire itt mindenkinek szüksége lehet, amit mindenki örömmel fogadna, használna. Ha a pokrócon ülő fiatalok helyében lennék, minek örülnék a legjobban? Természetesen két pizzának vagy bármilyen ételnek, amiből az egyik legalább féláron volt. Elmennék egy olyan helyre, ahol eddig még nem jártam, ha egy szuper kis ajánlattal várnának? Persze, miért is ne? Ezzel párhuzamosan a vendéglátóegység is kiszélesítheti a célpiacát, hisz az ajánlata nagyobb szegmenst ér el. Én örülök, hiszen élményt és kedvezményt kaptam, az étterem is örül, hiszen eladást generált és új emberhez jutott el sokkal kedvezőbb konverziós költséggel, mint ahogy az ma a piacon lehetséges. A szituáció win-win. A séta nem volt túl pihentető, hisz hazasietve órákon át dolgoztam a FOODON koncepcióján.
Ezen felül alapvető problémaként tapasztaltam a barátaim és ismerőseim körében azt a helyzetet, amikor egy megbeszélés szervezése közben vagy ebédhelyszínt keresve minden alkalommal felmerült, hogy hol találkozzunk? Általában 2-3 helyet ismerünk, ahova visszajárunk. Nem rendelkezünk ennél több alternatívával, pedig szívesen kipróbálnánk új helyeket is. Mi lenne, ha erre a problémára is megoldást adna a FOODON? A partnereinket egy szűrőrendszerbe integráltuk, amin keresztül különböző feltételeknek felelnek meg. Így szűrhetünk például az alapján, hogy a helyek terasszal rendelkeznek, vega/vegán opciót kínálnak stb.
A pénzügyi tudatosság mindig is az életem részét képezte. Tapasztalataim alapján azonban a fiatalok nem ennyire tudatosak. A FOODON megtakarítás-ellenőrzésével és -ösztönzésével ebbe a világba nyújtunk bepillantást a fiataloknak, ahol megtehetik a kezdő lépéseket afelé, hogy eggyel tudatosabban bánjanak a kezükbe kapott pénzel.
A covid időszak alatt a világ túlzottan az online térbe szorult. A FOODON-nal a fiatalokat újra az offline világba szeretnénk terelni. Ösztönözni őket arra, hogy szórakozzanak, szervezzenek programokat és kapcsolódjanak egymással a nagyvilágban. Az értékteremtés az offline világban történik. Egy megosztott kép, story magunkról soha nem ér fel egy baráti beszélgetés értékével.
Hogyan működik a FOODON?
Felhasználói szempontból az alkalmazás nagyon egyszerű. A kialakítása során törekedtünk a felhasználhatóságra, így csak a fontos elemeket és funkciókat tartalmazza. Egy gyors regisztrációt követően a választhatjuk ki a számunkra szimpatikus éttermet/pubot/kávézót. Az oldalukon láthatóak azok a promóciók és kuponok, amiket a helyek kitaláltak. A Felhasználás gombra kattintva megjelenik a kamera, amivel az egység QR kódját lehet beolvasni. Ez fontos, hiszen ezen keresztül lehet nyomon követni a megtakarításokat, és ezáltal juthatnak további kedvezményekhez is a vendégek. A QR kódot a vendéglátóhelyen kell kérni a pultostól, felszolgálótól. A kedvezményt a QR kód beolvasását követően a fizetéskor érvényesítik – ennyire egyszerű!
Milyen előnyei vannak az applikációnak a vendégek és a partnereitek számára?
A vendégek számára kedvezményeket, megtakarítási lehetőségeket kínálunk. Ezen felül segítünk nekik a helyszín kiválasztásában is egy találkozó, ebéd, vacsora esetén. A lehetőségek és ajánlatok folyamatosan bővülnek, így egy fejlődő rendszerben és közösségben vehetnek részt. A partnerek pedig adminisztrációs felületet kapnak, ahol nyomon követhetik éttermük fejlődését. Különböző statisztikákat láthatnak a visszatérő vagy új vendégekről, az éttermükbe járók átlagkorosztályáról, a felhasznált promóciók számáról és még sok más mérőszámról, ami elősegíti a fejlődésüket. Folyamatos kapcsolatot tartunk a FOODON és az egység között, marketingötletekkel és tartalmakkal is ellátjuk őket. Minden partnerről TikTok tartalmak készülnek, amik segítik a felhasználókat a döntésben azáltal, hogy beleláthatnak a hely kialakításába és kínálatába.
Kik alkotják a FOODON csapatát?
A FOODON csapata egy igen szerteágazó közösség. Alapítóként a központi elem én vagyok. Ezen felül egy kollégám végzi a marketing- és adminisztratív munkákat, illetve dolgozik mellettem napi szinten. A közösség és csapat részét képezi rengeteg nem permanens személy, akik projektalapon csatlakoznak hozzánk olykor-olykor. Egy hatalmas baráti társaság vagyunk, akik mind hasonló területen tevékenykednek, így egymást segítve haladunk előre az úton. Nagy örömünkre a K&H is potenciált látott a projektben: 2022 márciusától egyéves inkubációs mentori program keretein belül a projekt mögé állt, így támogatva a gyorsabb fejlődésünket.
Jelenleg hány felhasználótok és hány partneretek van? Említenél pár ismertebb éttermet, amelyik már csatlakozott hozzátok?
Jelenleg több, mint 6000 regisztrált felhasználónk van, a letöltések száma pedig megközelíti a 8000-et. 34 aktív partnerrel rendelkezünk, akik között megtalálható a Pesti Pipi komplett franchise lánca is. Olyan éttermek vannak még partnereink között, mint a Gringos Amigos, akik két üzlettel is rendelkeznek és az egyik legfelkapottabb mexikói helynek számítanak.
Mik a rövid- és hosszútávú céljaitok, milyen irányba szeretnétek fejlődni?
Rövidtávú célunk a partneri hálózatunk kiszélesítése, amilyen széles skálán csak lehetséges. Szeretnénk idén elérni a 80-100 egységet, illetve a 20 000 regisztrált felhasználót. Hosszútávú céljaink Budapest maximalizálása, majd Magyarország több városában való jelenlét, ezt követően pedig nemzetközi terjeszkedés. Az inkubációs program alatt nagyobb előrelépésben bízunk, ami közelebb visz a kitűzött céljainkhoz.