Milyen legyen a nap legfontosabb étkezése? – Interjú a reggeli trendekről a Nádas Tó Park Hotellel és a Lifestyle Hotel Mátrával

Átalakulóban az étkezési szokások, változóban a vendégek igényei, ez pedig a reggelin is meglátszik. Új táplálkozási elvek terjedtek el, ma már alapvető elvárás a különböző ételallergiák figyelembevétele és a vegetáriánus, esetlen vegán opciók biztosítása. A divatos alapanyagok is folyamatosan változnak, miközben maguknak az étkezéseknek a struktúrája, a mindennapokban betöltött szerepe is finoman eltolódott. De hogyan tükröződik mindez a reggeliben? A témáról a vasadi Nádas Tó Park Hotel executive-jával, Nagy Kristóffal és a mátraházai Lifestyle Hotel Mátra executive séfjével, Juhász Attilával beszélgettünk.

A Nádas Tó Park Hotelben alapvetően büféreggelivel várnak, kivéve 10 fő alatt, amikor kontinentális reggelit szolgálnak fel előre választható melegételekkel. Nagy Kristóf executive chef elmondta, hogy a jelenlegi ajánlat hosszas kísérletezés eredménye volt, húszféle tervből alakították a mostani menüt a legnépszerűbb elemek megtartásával. Mivel vidéki szállodáról van szó, a legtöbb alapanyagot a környékről, magyar manufaktúráktól szerzik be, ezzel őket is támogatva. A vendégek keresik is a magyar termékeket, emellett pedig az allergénekre is nagyobb figyelem hárul mostanában – ami a reggeli kínálatban elsősorban a hideg felhozatalban merül fel kérdésként. Ugyanígy vegetáriánus igényekkel is gyakran találkoznak, amit könnyen kezelnek, hiszen például a tojásételeket ők is fogyasztják. A vegán opciókra egyelőre ritkábban van igény – de ha a vendég előre jelzi, hogy ilyen étrendet követ, többek közt vegán virslivel készülnek neki.

A vasadi szállodában azt tapasztalják, hogy a reggelit érintő elvárások nem időszakosan változnak, hanem inkább életkori megoszlás szerint. Az idősebbek a megszokottat keresik, míg a fiatalok kísérletezőbbek. A „kötelező” hideg ajánlat mellett a hotelben a sós melegételek között kétféle rántottát és virslit kínálnak, az édes kínálatban pedig például amerikai palacsinta és adagonként kiporciózott tejbegríz szerepel. Emellett időszakosan, színesítésként többek közt sült bacon és grillezett paradicsom is az asztalra kerül, így azoknak a vendégeknek is változatos, vonzó lehet a kínálat, akik több napot töltenek náluk.

A Nádas Tó Park Hotelben az aktuális trendekre és a vendégek ötleteire is nyitottak: a járvány előtt szerepelt a kínálatban barbecue brunch is, ugyanakkor a brunch beillesztését a napirendbe megnehezíti, hogy a hotel rendezvényhelyszínként, sűrű beosztás mellett működik, így a reggeli nem húzódhat el. Korábban egy ötletládát is működtettek, az ide beérkező visszajelzéseket figyelembe véve tették sokszínűbbé a reggelit és egyszerűsítették a tálalóedényeket. Nagy Kristóf úgy látja, hogy a jó reggeli értéknövelő elem lehet egy szálloda számára, ők is a konkurencia kínálata, árai alapján határozták meg a saját ajánlatukat – ugyanakkor szerinte a vendégek nem elsősorban a reggeli miatt választanak szállodát.

A Lifestyle Hotel Mátrában is svédasztalos reggelit kínálnak, amit a szálloda profiljának megfelelően a modern, reform táplálkozás és az egészséges életmód elvárásaihoz igazítottak. Itt is figyelembe veszik az ételallergiákat és -intoleranciákat, például laktóz- és gluténmentes ajánlatuk is van, ugyanakkor a tradicionális mátrai, palóc ételeknek, a paraszti reggelinek is teret adnak. Látványkonyhájuk ugyan nincs, de így is minden igényt kielégítő kínálattal várják a reggelizőket. Salátabárral készülnek, tele friss zöldségekkel és előételekkel, a tenger gyümölcseivel, a sajtok, sonkák, szalámik repertoárját pedig úgy állították össze, hogy a hagyományos, közkedvelt termékek mellett különlegességeket is tartalmazzanak, például házi jellegű nyers parasztsonkát, mangalicatermékeket, kecskesajtot.

kekes

A mátraházai szálloda kínál többek között smoothie-kat, saját sütésű pékárut, a melegételek között pedig szintén rántották, virsli, hurka, kolbász, sült máj, grillezett zöldségek kaptak helyet. Itt is 4-5 napos ciklusokkal dolgoznak, a változatosság fenntartása érdekében mindig vannak új elemek az ajánlatban. Különlegességnek számítanak a bébiételek és az édes, tejjel készült francia bundás kenyér, ami elsősorban a gyerekek kedvence. Juhász Attila, a hotel executive chéfje azt is beszámolt, hogy a vegán menüre egyelőre kisebb az igény – ha előre jelzi a vendég az igényét, akkor felkészülnek és egyéni megoldást kínálnak neki. Náluk is felmerült a brunch mint étkezési forma, bár tapasztalataik szerint még nem igazán futott be: jelenleg á la carte módon, street food ételekkel biztosítják a lehetőséget. Juhász szerint egy szállodában a legfontosabb vonzerő a reggeli: a vendégek legszívesebben egy jó kávéval indítják a napot, ami megalapozza a hangulatukat, a vacsora pedig az élmény megkoronázása. Emiatt a reggeliztető kollégáiknak külön tréningeket is tartanak, hiszen ők ápolnak közvetlen kapcsolatot a vendégekkel, ők adják az első benyomást. Ilyenkor megbeszélik, hogyan elégítsék ki a legkülönbözőbb igényeket és hogyan oldják meg a váratlan helyzeteket, hogy még tökéletesebb szolgáltatást nyújthassanak.

A változó vendégigényeket az Aviko is követi és mindent megtesz azért, hogy ideális megoldást nyújtson rájuk. Ismerd meg reggeli inspirációinkat friss cikkünkből!

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!