Ebédrendelés prémium éttermekből, menzaáron – Ordit.hu interjú

Az Ordit.hu a vállalati ételrendelésre biztosít új, kompakt, áttekinthető, minőségi megoldásokat Budapesten és Londonban. A koncepcióról Somogyvári Gábor értékesítési vezetővel beszélgettünk.

Mutasd be röviden a céget: hogyan és mikor született meg az ötlet?

Az Ordit.hu ötlete személyes élményből született 2017-ben: az alapítónk, Szendrényi Péter akkori munkahelye lehetővé tette, hogy túlóra esetén rendeljenek maguknak ételt a munkatársak, ezután viszont az elszámolást nehézkesen lehetett megoldani. Az Ordit (a név az angol order it, rendeld meg kifejezésből ered) legfontosabb előnye, hogy egy közös online rendszerbe köti be a céges ételrendeléseket, a kollégák pedig egy megadott keretösszegből rendelhetnek. Mára egész Budapesten jelen vagyunk, a legjobb éttermek kínálatából választhatnak a partnereink, akik főleg nagy multinacionális vállalatok. Éppen most indulunk Szegeden, mert az egyik partnerünknek ott is van egy többszáz fős irodája, ahol szintén igényt tartanak a szolgáltatásainkra. Emellett pedig kiépült egy londoni águnk is: kezdetektől Európában gondolkodtunk, a brit ételrendelési piac pedig szárnyal. Mivel a cégek adókedvezményt kaphatnak, ha ételrendelési lehetőséget biztosítanak a munkatársaiknak, így ezzel rengetegen élnek. Ma már több ügyfelünk van Londonban, mint Magyarországon – például az egyik japán vállalat irodaházában önmagában ötezren dolgoznak, és ott minden ételrendeléssel kapcsolatos feladatot mi végzünk.

Mik a legfontosabb előnyei a szolgáltatásotoknak?

Az egyik az egyszerűség: szeretnénk minden gondot levenni az irodavezetők válláról. A másik, hogy az ügyfélszolgálatunk nagyon erős, nekünk az a legfontosabb, hogy a megrendelőink a lehető legjobb szolgáltatást kapják. Egy szendvicsbekészítéshez nem kell végigböngésznie az irodavezetőnek a Google összes találatát, hanem elég a platformon fent lévő szolgáltatók kész ajánlataiból választania, vagy akár emailt írnia nekünk, és mi kiküldjük az öt legjobb ajánlatunkat, a személyes igényeknek és a büdzsének megfelelően. A célunk, hogy az ügyfeleink minden kérését gördülékenyen teljesítsük – egyelőre nem találkoztunk megoldhatatlan feladattal. A megoldást keressük, nem a problémát. Az elszámolás pedig pofonegyszerű, hó végén egyetlen számlát küldünk az összes megrendelésről, menet közben pedig online követhetnek mindent a partnereink.

Többféle étkeztetési formát is kínáltok, felsorolnád ezeket?

Nyolc szolgáltatásunk van, amelyek eltérő mértékben népszerűek, időről időre más-más kerül előtérbe közülük. Az egyik a vállalati keretből történő egyéni ételrendelés, a másik az irodai bekészítések és a catering. A járvány után most indul újra a Dine Out For Business szolgáltatásunk, amit a partnercégek számára díjmentesen biztosítunk: ez egy éttermi foglalási lehetőség, de inkább a rendezvényszervezésre hasonlít. A céges csoportok kényelmesen, szintén utólagos elszámolással mehetnek prémium éttermekbe. Van egy Pantry Service, azaz teakonyha-szolgáltatásunk, bár itthon viszonylag ritka: kávét, friss péksüteményeket, édességeket készítünk össze minden reggel. Biztosítunk céges tortarendelést, ami nagyon népszerű, hiszen nehéz jó minőségű tortákat szerezni céges logóval, rövid határidővel. Ehhez kapcsolódik a céges gyümölcsnapok támogatása is, ahol szintén a magas minőségre és flexibilitásra törekszünk, ami ebben a szegmensben sajnos nem evidens. Tavaly karácsonykor indult a céges ajándékcsomagok készítése, ami szintén népszerű lett, illetve a járvány hívta életre az online meeting boxokat, amik könnyen szállíthatók és olyan jó minőségűek, hogy mi is szívesen megkapnánk őket.

Az utolsó megoldásunk pedig egyben a legújabb is: ennek a beindítása még folyamatban van, néhány héten belül várható. Ez a Cloud Canteen, vagyis a csoportos ebédrendelés, ami a londoni szervezetünknél már működik. Az új, IOS-en és Androidon is elérhetőapplikációnkon keresztül egy adott lokáción, tehát például egy irodán belül be tudnak csatlakozni, akik rendelni szeretnének, és prémium éttermektől menzaáron, 1500-2500 forintért választhatnak maguknak ételt. Ingyenes kiszállítással, előre vagy akár aznapra rendelhetően, friss fogásokkal, konkrét időpontra elkészítve, névre szólóan felcímkézve vállaljuk a szállítást. Eleinte egy vállalat dolgozói egy étteremtől fognak tudni rendelni, de minden napra új éttermet ajánlunk. Autós futárokkal, a higiéniai szabályokat maximálisan betartva fogunk dolgozni. Természetesen az éttermi oldalon is szükség van felkészülésre – ehhez mindent biztosítunk. Londonban már kitapasztaltuk, hogy az első hetekben személyen is érdemes jelen lennünk az éttermekben, hogy támogassuk a folyamataikat. Ez lesz a nagy dobásunk itthon.

Jelenleg milyen éttermek kínálatából válogathatnak a megrendelők?

Proaktívan keressük az újabb és újabb éttermeket, de természetesen az is előfordul, hogy olyan éttermek keresnek fel bennünket, akikre addig nem gondoltunk és nagyon örülünk nekik. A B2C ételrendelési szektorral ellentétben tudatosan nem gyűjtünk be többezer éttermi partnert: nem a mennyiségre törekszünk, hanem szeretnénk lefedni a megrendelőink minden igényét. Minden partnerünkkel jó a kapcsolatunk, személyesen ismerjük őket. Fontos, hogy ők is azokat az értékeket képviseljék, mint mi, hiszen így biztosíthatjuk azt a szolgáltatást a céges partnereinknek, amit szeretnénk.

Mit kell tennie egy étteremnek, ha szeretne a partneretek lenni?

A honlapunkon keresztül lehet jelentkezni. Nagyon gyorsan elbíráljuk a jelentkezéseket, majd személyesen is találkozunk az érdeklődőkkel, hogy meggyőződhessünk arról, hogy illenek a koncepciónkba. Tapasztalataink szerint az emberi tényező a legfontosabb: számunkra ez a minőségbiztosítás. Kizárólag olyan éttermekkel vagyunk kapcsolatban, akiket bátran ki merünk ajánlani céges rendezvényekre is, hiszen itt nagy a tét: ha valami rosszul sül el, a cég soha többé nem áll velünk szóba.

Milyen munkahelyek számára ideális ez a szolgáltatás?

Már 50-100 főtől is érdemes minket választani olyan helyeken, ahol rendszeresen meetingelnek, biztosítanak cateringet, többen rendelnek maguknak ebédet, tehát több ágát is kihasználják a szolgáltatásainknak. Jelenleg többszáz ügyfelünk van, közülük is több tucat cég rendszeresen, napi vagy heti szinten fordul hozzánk. Többek között nagy IT cégek, pénzügyi tanácsadók, accounting és telekommunikációs vállalatok az ügyfeleink.

Milyen feladatköröket láttok most el a magyarországi Orditnál?

Itthon az operáció, az értékesítés, az ügyfélszolgálat és az IT fejlesztői csapat dolgozik, Angliában pedig az IT-n kívül ugyanezeket a munkákat végezzük. Jelenleg itthon közvetítőcégként működünk, az éttermi partnereink logisztikai megoldásaira támaszkodunk.

Milyen közép- és hosszútávú terveitek vannak?

Először szeretnénk bebiztosítani a Cloud Canteen működését, majd pedig szívesen nyitnánk Szeged mellett más vidéki városok irányába, ahol a meglévő céges partnereink kihelyezett irodái, gyárai szintén számítanának ránk. Szeretnénk visszahozni és megerősíteni az éttermi foglalásokat is, mert ezek a járvány előtt remekül működtek, de ehhez még meg kell várnunk, hogy a piac merrefelé mozog.

 

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!