Kiszállítás, mi lesz veled a nyitás után?

Az elmúlt hónapokban világszerte a kiszállítás és az elvitel lett az éttermek életben maradásának kulcsa. Miközben a COVID-19 minden idők legnagyobb kihívása elé állította a szektort, jól tükrözi a vállalkozások ellenállóképességét is, hiszen egyik napról a másikra kellett átalakítaniuk a működésüket, hogy alkalmazkodjanak a krízishez.

Az ételkiszállítás már a koronavírus előtt is virágzó üzletágnak számított, mostanra pedig a gyors, kényelmes és hatékony online rendelési lehetőségek normává váltak. A korlátozások feloldása után sok új szokásunk meg fog maradni, ugyanakkor megváltozhat a hozzáállásunk a kiszállításhoz. A Deliverect az alábbiakat jósolja a jövőre nézve.

Velünk marad a kiszállítás és az elvitel

A járványhelyzet előtti trendek is ezt igazolják, és jelen pillanatban is úgy tűnik, hogy az éttermen kívüli étkezés még elterjedtebbé válhat, amikor minden visszatér a régi kerékvágásba. De milyen is lesz ez a kerékvágás? Amerikai felmérések szerint a vendégek 67%-a akkor is nagyon megfontolt lesz az étterembe járással, amikor lehetővé válik az újranyitás, 12%-uk pedig sosem térne vissza az éttermekbe.

Egy dolog biztos: amikor az éttermek újranyithatnak, akkor is be kell tartaniuk a távolságtartási szabályokat, így várhatóan csökkenni fog a helyben fogyasztás kapacitása. A hiányt pótolhatja a kiszállítás és az elvitel, plusz bevételi forrást is biztosítva. Egy brit felmérés rámutatott, hogy azok közül, akik ebben az időszakban rendeltek először ételt (vagy most kezdtek rendszeresebben), a 60% szeretné folytatni a rendszeres házhoz rendelést a jövőben is. Sokan még a bárokból és kocsmákból is szívesen rendelnének, ha lehetne.

Családi menük és félkész ételek

Több étterem vett fel a kínálatába családi méretű menüket, míg mások félkész, otthon véglegesítendő fogásokat ajánlanak. Mindkét megoldás költséghatékony a négy-ötfős családok számára, akik éttermi minőségű ételt szeretnének fogyasztani, közösen.

Az „XXL-es” menük több, egymás közt megosztható fogásból állnak, például néhány előételből, főételekből körettel, italokból és desszertekből, de elképzelhető akár egyetlen, családi méretű fogás is (például egy nagy tál tészta szósszal, egy tepsi lasagne). A félkész ételek előnye pedig az, hogy a család együtt készítheti el a kedvenc éttermi fogásait, néhány egyszerű művelettel. Ez jó lehetőség a brand népszerűsítésére is, hiszen az ételek mellé kedves és vicces használati utasításokat is küldhetünk. Ehhez kapcsolódóan kezd kialakulni egy olyan trend is, hogy az éttermek nyers/félkész hozzávalókat kínálnak házhoz szállítással, akárcsak a szupermarketek – ezzel a felhalmozódott készleteket is ügyesen lehet szabályozni.

Desszertek és snack-ek

2020-ra a desszertek és a snack-ek felfutását jósolták helyben fogyasztásra és elvitelre is, ez pedig a lezárások ellenére beigazolódott. Az egyik brit aggregátorcég szerint 36%-kal nőtt a desszertek iránti érdeklődés a karanténidőszakban, és a snack-ek is népszerűbbek, mint valaha. Az emberek otthon is szeretnék magukat a kedvenceikkel kényeztetni, ez pedig a korlátozások feloldása után sem lesz másként.

Fejlődő technológia

Az elmúlt bő egy évben nagyobb figyelem irányult a higiéniára, az egészségre és a biztonságra, sok helyen törekedtek az érintésmentes megoldások bevezetésére, például érintésmentes fizetési és kézbesítési lehetőségek megteremtésével. Ez az igény várhatóan a jövőben is velünk marad, ráadásul a technológiai fejlesztések is adottak már. Szintén jellegzetes változás volt a mobil applikációk elterjedése: ezen keresztül rendelni biztonságos és kényelmes is. Az éttermeknek muszáj elköteleződniük a mobil megoldások mellett, legyen szó saját weboldal vagy app fejlesztéséről, vagy az aggregátoroldalak igénybevételéről.

Szellemkonyhák

Jelenleg a ghost kitchen/dark kitchen létrehozása még nem prioritás az éttermek számára, de hamarosan az lehet, ahogy a kiszállítás iránti igény nő. Ezek a „szellemkonyhák” kizárólag kiszállításra dolgozó, ipari konyhák, éttermi vendégtér nélkül. A modell segíthet csökkenteni a működési költségeket, megkönnyíti az új koncepciók és célközönségek tesztelését és virtuális brand-eket teremthet alacsony kockázattal. A dark kitchen lehetővé teszi a létező éttermek kiszállításának központosított kiszervezését is, adott esetben egy szellemkonyhában több brand termékei is készülhetnek. Különösen a jelen kiszámíthatatlan körülményei között hasznos, hogy egy ilyen helyen nagyon könnyen alkalmazkodhatnak a változékony lehetőségekhez – ami a karantén túlélésének is a kulcsa volt.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!