Légy jelen, légy sikeres! – Közösségi média-tippek a vendéglátóhelyek számára

Egyre több vendég használja a közösségi médiát arra, hogy új éttermeket fedezzen fel. Emiatt a közösségi média marketing létfontosságú lett a vendéglátóhelyek számára, ha több fogyasztót szeretnének megszólítani. Az amerikaiak közel fele (45%) próbált már ki éttermet amiatt, mert látott róla egy posztot. 22%-uk pedig azt mondta, hogy tért már vissza étterembe egy közösségi médiás poszt miatt. Rengetegen döntenek egy étteremről a kommentek vagy a vendégek képei alapján, így az sem mindegy, hogy a saját kommunikációnk mellett hogyan birkózunk meg ezekkel. A járvány sújtotta időszakban különösen fontos a megbízható és hatékony közösségi médiás jelenlét – lássuk, mikre érdemes odafigyelned!

A Covid kapcsán fontos, hogy egyértelmű tájékoztatást adj a vendégeidnek, amit első ránézésre is megtalálnak a felületeiden. Működik-e most az éttermed és ha igen, milyen feltételekkel? Kínálsz ételt elvitelre és házhoz szállításra? Hogyan és milyen idősávban, milyen körzetből adhatják le a rendelésüket? Hangold össze az információkat minden csatornádon, a Google-ben és a honlapodon is! Szintén remek orientációs eszköz, ha megosztod az étlapod – nem csak a honlapodon, hanem minden csatornádon! Így a vendégeid könnyedén rátalálhatnak, végigböngészhetik és azonnal dönthetnek.

A leghatékonyabb eszköz: a gyönyörű képek! Az igényes ételfotókat mindenki szereti. A Te csatornádon pedig az ételek állnak a középpontban. Akár a Facebookot, akár az Instagramot, akár más fórumokat használsz, fontos, hogy legyen stratégiád, és ennek megfelelően rendszeres időközönként ossz meg magas minőségű, ínycsiklandozó fényképeket az étlapod tételeiről. Így a legkönnyebb kíváncsiságot (és éhséget) ébresztened a leendő vendégeidben! Az ételfotók mellett érdemes olyan posztokban is gondolkodnod, amelyek interakciót váltanak ki a követőidből: a vicces képek, kérdések, érdekességek, játékok, versenyek biztosan népszerűek lesznek, így nemcsak az adott posztot, hanem az éttermed hírét is sokakhoz eljuttatják.

A fényképeknél már csak a videók működnek jobban – ma már gyönyörű kisfilmeket készíthetsz egy jobb okostelefon segítségével is, de egy komolyabb image videóhoz érdemes profi csapatot felkérni. A videók élettel töltik meg a csatornáidat, közelebb hozzák az éttermed a vendégekhez. Egy gyors túra a vendégtérben vagy a színfalak mögött, és máris el tudják képzelni, milyen hangulatú a hely és hol készülnek a megrendelt fogások. Élő videókat is indíthatsz, amelyekről értesítést is kapnak a rajongóid – szólítsd meg őket minél közvetlenebbül! A séfek munkája különösen izgalmas téma – mutasd be egy-egy étel elkészítését és a munkatársaidat is! Akár kérdezz-felelek alkalmakat is tarthatsz a rajongóiddal.

Tudtad, hogy az egyik leghatásosabb marketingeszköz teljesen ingyen van? Ez pedig a vendégektől származó értékelés! Az elégedett vendégeidből könnyedén a márkád nagykövetei válhatnak, ha megosztják az értékelésüket, tapasztalataikat a közösségi médiában – ez pedig az ő követőik mellett a tieidhez is eljuthat, ha átveszed őket. Még jobb, ha a beérkező véleményekre válaszolsz is az olyan csatornákon, mint a Yelp, a Tripadvisor vagy a Google – ez megerősítheti a hitelességed és tekintélyed, legyen szó akár a pozitív, akár a negatív vélemények kezeléséről. Szánj egy kis időt erre, és a vendégeid számára nem csak az lesz egyértelmű, hogy fontosak a számodra, hanem a megfelelő hangnem és tartalom segítségével a szakértelmedről és a kedvességedről is meggyőződhetnek.

Ha azonban felturbóznád a működésed a közösségi médiában, az nincs teljesen ingyen. Viszont a hirdetési funkciók tényleg hasznosak és hatásosak! A részletes beállításoknak hála az ideális célcsoportokhoz juttathatod el a hirdetésed – többek közt földrajzilag, életkor és érdeklődés szerint is szűrhetsz. Már egy kisebb összegű hirdetés is látható eredményeket hozhat – érdemes erre áldozni.

Ha az alapeszközökön túl mást is kipróbálnál, vedd fel a kapcsolatot influencerekkel! Mivel a közösségi médiában nagyon nagy jelentősége van a szép képeknek és a jól megkomponált szövegeknek, ők pedig ennek mesterei, jó színben tüntethetik fel az éttermed. Nézz szét az életmód- és ételbloggerek között, köss együttműködést egy szimpatikus és hiteles arccal, egyeztesd a tartalmakat, és az éttermed híre máris több ezer potenciális vendéghez juthat el. Az influencerek általában remek befektetésnek bizonyulnak: hívd meg őket az éttermedbe vagy küldj nekik mintát a fogásaidból, majd kérj szponzorált tartalmat vagy részletes véleményt a megfelelő felületeken. Akár olyan megállapodást is köthettek, hogy néhány napig az influencer kezeli a Te Instagramod – a követőinek pedig kedvezménykupont, promóciós kódot is felajánlhatsz.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!