„A válság gyermekei vagyunk” – Everguest interjú

Szállodáknak és a vendéglátóipar más szereplőinek nyújt hiánypótló fejlesztési szolgáltatást az Everguest. A magyar startup működéséről Belán Miklós CEO-val beszélgettünk.

Bemutatnátok néhány szóval a szolgáltatásotokat?

Az Everguest széleskörű szolgáltatásokat nyújt szállodáknak és különböző vendéglátóipari egységeknek reputáció-, revenue-, valamint marketing menedzsment terén. Turisztikai startupként felismertük (és a szakmában is azt az elképzelésünket szeretnénk meghonosítani), hogy egy vendég nemcsak akkor és addig vendég, amíg a szállodában vagy étteremben tartózkodik, hanem az utazási vágy felébredésétől az utazás utáni visszajelzésig figyelmet és odafigyelést igényel. A szállásválasztási folyamat három döntő tényezőjét – a vendégvéleményeket, az árat és a megjelenést – szem előtt tartva, a három terület szinergiáit ismerve és kihasználva adatvezérelt jellegüket, ügyfeleinknél bevételnövekedést, erős online reputációt és vendégorientáltabb megközelítést érünk el. A cél, hogy a lehető legtöbb területet lefedjük a vendégek döntési folyamatában, így erőteljes és kiugró változást tudunk elérni a vendéglátóipari egységek teljesítményében.

Milyen szolgáltatásokkal tudjátok támogatni a hozzátok fordulókat?

Reputation management szolgáltatásunkat mindig egy átfogó audittal szoktuk kezdeni. Ahhoz, hogy tökéletes vendégélményt tudjon nyújtani egy szálloda, ismernie kell a vendéget kívülről-belülről. Nagyszerű módja ennek a vélemények elemzése és kiértékelése. Az Everguest 1, akár 2 évre visszamenőleg monitorozza és elemzi a véleményeket, amiből megtudjuk, mi az, ami nagyon jól működik és mi az, ami kevésbé. Az, hogy ilyen hosszú időszakot ölel fel az elemzés, segít abban, hogy fundamentális, operációs hiányosságokat vegyünk észre, részletekbe menő ok-okozati összefüggéseket találjunk, ezek ismeretében pedig megoldási javaslatokat tudunk adni a szállodák részére. Ez még nem minden, mert reputation management szolgáltatásunk keretében nemcsak elemezzük, hanem folyamatosan nyomon követjük és az összes platformon meg is válaszoljuk ezeket a véleményeket, mindezt akár az értékelést író vendég anyanyelvén tesszük. Egy vendég véleménye számtalan új vendéget befolyásolhat a döntésében, úgyhogy egyáltalán nem mindegy, hogyan reagálunk, mit reagálunk és mikor reagálunk. Minden lehetőséget meg kell ragadni arra, hogy kommunikáljunk a vendéggel. A vendégvéleményre adott válasz is kommunikáció, párbeszéd, ami nekünk, mint szállodának, panziónak, étteremnek úgy tűnhet, hogy csak két fél között zajlik, de közben minden egyes éppen szállást keresőhöz szólunk a válasszal. Ezzel válaszadással a biztonságérzetet tudjuk növelni: érzékeltethetjük, hogy törődünk a vendéggel, a gyorsan változó körülményekre és a helyzetre is könnyen és azonnal tudunk reagálni.

Revenue Management szolgáltatásunk segítségével a szállodák képesek lehetnek a megfelelő szobatípust az adott pillanatban a lehető legjobb áron a megfelelő szegmensbe tartozó vendégnek eladni úgy, hogy közben a disztribúció költségét is minimalizálják. A revenue managementet egyre inkább hozammenedzsmentként kezdi megismerni a piac, hiszen végső soron a szálláshelyek általa érnek el gyors árbevétel növekedést, miközben csökkennek a disztribúciós költségeik. A legjobb benne, hogy minden szálláshely alkalmazhatja, a legkisebb vendégháztól a legnagyobb hotelekig!

A revenue management egyik kulcsfontosságú eszköze a dinamikus árazás, amellyel akár az év 365 napját egyedileg tudjuk árazni, figyelemmel kísérve a piac keresleti és kínálati oldalát. Ez lényegében azzal jár, hogy az alacsonyabb keresletű naptípusok alacsonyabb árról is indulnak, míg a népszerűbb, általában magas foglaltsággal rendelkező napok magasabbról. Tipikusan kis lépésenként emeljük az árat, természetesen a kínálatot, azaz a versenytársak aktuális árait is figyelembe véve. A kínálati oldal tevékenysége éppoly fontos, mint a keresleti oldal, hiszen a potenciális vendégek ár-érték alapján választanak szálláshelyet. Végső soron a dinamikus árazással és az értékesítési megszorításokkal a lehető legmagasabb átlagárnak és foglaltságnak az elérésére fókuszálunk, ami a piacon potenciálisan elérhető.

Marketing management szolgáltatásunkkal kapcsolatban azt szoktuk mondani, hogy a legnagyobb előnye, hogy van egy reputation és revenue üzletágunk. Nagyon fontos, hogy egy vidéki, kisebb szálláshely is stratégiában gondolkodjon, illetve felismerje, hogy az online marketing szorosan kapcsolódik az előbb említett két másik területhez, hiszen a szállodáról kialakított kedvező képet a korábbi és leendő vendégekben is tudatosítani kell. Természetesen marketing menedzsment szolgáltatásunkkal is azon vagyunk, hogy gyakorlatilag a tervezéstől a megvalósításon át az eredmények riportálásáig minden terhet levegyünk a szállodák, éttermek válláról.

Milyen egyéb szolgáltatásokat nyújtotok még a Horeca szereplőknek?

Fentieken túl említhetjük még PR szolgáltatásunkat, melynek keretében szintén a stratégiától a megvalósításig nyújtunk segítő kezet ügyfeleinknek.            A public relations kitűnő eszköze annak, hogy tudatosan tudjuk kialakítani a rólunk formált képet. Sajtókapcsolatok használatával, véleményvezérek bevonásával és tartalomgenerálással alakítunk ki kampányokat, melyek során kiemelten figyelünk az adott célcsoport médiafogyasztási szokásaira.

A COVID járvány milyen hatással van / volt a szolgáltatásotokra?

Mi a válság gyermekei vagyunk. Első hallásra sokan furcsának találják, hogy pont a koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban építkezünk. Megítélésünk szerint ilyenkor lehet a legnagyobb versenyelőnyre szert tenni. Szolgáltatásaink és jövőbeni termékeink jelentősége a pandémia digitalizációra kényszerítő hatása miatt folyamatosan növekszik. Fontos leszögezni, hogy mi nem a zárt szállodák számára termelünk bevételt, hanem a pandémia utáni, az újranyitásra való felkészülésben segítünk. Digitalizáció és online eszközök terén amúgy is komoly lemaradásban szenved az iparág, a COVID ezt csak felerősítette. Sokan állítják, hogy a pandémia miatt minden megváltozik, egy dolog biztosan nem fog: az emberek szeretnek utazni, az utazáshoz pedig szükség van „ágyra és élelemre”. Így a turizmus felemelkedésének időszakában a jövő megoldásait alkalmazó szállodák és éttermek lesznek az igazi nyertesek.

Az újranyitásra való felkészülés időszakában egy speciális ajánlattal is készültünk, hiszen tisztában vagyunk a szállodák és éttermek jelenlegi anyagi helyzetével, ezért az újranyitáshoz szükséges fejlesztéseket elvégezzük most, szolgáltatásainkat ellentételezni viszont csak az újranyitást követően 90 nappal kell. Tudjuk, hogy mindenkinek szüksége van a fejlesztésre, viszont a bizonytalan bevételek mellett félnek rá szánni – mi így tudunk segíteni.

Melyek a közép- és hosszútávú tervek az Everguest életében?

Magyar vállalatként a szívünkön hordjuk a magyar szállodák sikerét, ezért elsősorban a magyar piacra fókuszálunk. Emellett természetesen fokozatosan szeretnénk erősíteni külföldi jelenlétünket is. Az európai és ázsiai terjeszkedésünk már folyamatban van, ennek jelenleg a HR folyamatai zajlanak. Az ázsiai központot Szingapúrban tervezzük kialakítani, nemrég ehhez közel 50 millió forintos vissza nem térítendő támogatást kaptunk a HEPA-tól. Szingapúr a keleti világ egyik üzleti és pénzügyi központja, földrajzi és kapcsolati szempontból is tökéletes helyszín a szolgáltatásaink és termékeink keleten történő bevezetéséhez.

A szolgáltatásainkat már kifejlesztettük mind a három üzletághoz, számos partnerünk élvezi ezek előnyeit. Ugyanakkor hosszútávú terveink vannak olyan termékek létrehozásával, amikre az egész világon szüksége van a szállodáknak és éttermeknek egyaránt. A másik fókusz, hogy olyan tőkeerős befektetőt keresünk, aki látja, hogy az ilyen időszakban kitartó, fejlesztő és lehetőséget meglátó vállalkozások óriási előnyre tehetnek szert a jellemzően ilyenkor költségcsökkentő vagy menekülő vállalatokkal szemben.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!