Legyen egy étteremnek bármilyen jó a konyhája, manapság igazán nehéz kitűnni a papírdobozba csomagolt ételek sokaságából. Sokat volt már szó arról a blogon, hogy milyen ételeknek áll jól a kiszállítás, mik azok a fogások, amik minőségromlás nélkül bírják az utazást vagy akár az újramelegítést. Arról is sokat írtunk, hogy miként érdemes célkeresztbe venni azon fogyasztói szegmenseket, amik eddig nem igazán tartoztak a profilunkhoz, legyen szó akár vegetáriánus vagy vegán vásárlókról. Lehet azonban, hogy bármilyen tudatosan is alakítjuk kínálatunkat, még mindig kell egy kis plusz, valami egyedi apróság, amivel vendégek és vásárlók szélesebb körét tudjuk elérni vagy újabb rendelésre ösztökélni, sikeresen túlélve ezzel ezeket a rendkívüli időket. Egy-egy kedves gesztus, egy egyedülálló lehetőség vagy szolgáltatás, de akár új formák, ízek és termékek is jelenthetik a különbséget.
Sokan és sokféle találkozót kénytelenek otthon tartani, amelyeknek eddig a színhelyei bárok, éttermek vagy bisztrók voltak. Legyen szó akár randevúkról, meghitt apa-fia találkozókról, baráti összejövetelekről és meccsnézésekről. Vásárlóink kedvében járhatunk, ha megkérjük őket, osszák meg velünk, mit ünnepelnek, milyen eseményt tartanak – és ha ránk bízzák, egyedi ajánlattal, különleges kínálattal készülünk számukra. Hiszen biztos sokaknak fő a feje, hogy milyen menüvel, vacsorával készüljenek egy eljegyzésre, milyen virág legyen az asztalon, elég szép-e a megszokott étkészlet. Minden készülődést és szervezést, persze a főzést is magára vállalhatja az étterem, hogy annak, aki egy emlékezetes napot szervez, csak a barátaira, szeretteire, esetleg üzleti partnereire kelljen figyelnie. Az ilyen egyedi élmények és ajánlatok remek kommunikációt, rugalmasságot, nagyfokú megbízhatóságot feltételeznek – mindazt, amivel egy törzsvendéget lekötelezhetünk, még inkább megtarthatunk.
Ha nem is a komplett egyedi élmény megszervezése, de néhány kedves sor, egy jópofa üzenet vagy akár valami kis extra játék is remek kiegészítés lehet egy finom ebéd vagy vacsora mellé. Ha például tudjuk, hogy egy romantikus vacsorát kísérnek a fogások, amiket tőlünk rendeltek, küldhetünk a csomagban egy kis pakli „randevú kártyát”. Ezekre témafelvetések, érdekes kérdések, egymás megismerését célzó beszédtémák vannak írva. Fokozhatja a jó hangulatot egy ilyen kis játékkal egy ismerkedős találkozón, de egy évfordulónak is érdekes színt tud adni, főleg egy otthon töltött alkalom esetén, ahol extrán jól jönnek az izgalmas külső ingerek és benyomások. Komplett „randicsomagnak” hasonló játékokat, különleges italokat, az alkalomnak megfelelő gyertyát is csomagolhatunk akár ajándék gyanánt, akár egy lefixált szolgáltatás részeként. Ha pedig nem is feltétlenül személyesen, de alanyi értéken is remek gesztus lehet egy pozitív üzenet, akár a kínai szerencsesütik mintájára röviden és tömören, de akár egy érdekes, lebilincselő vers, novella vagy archív újságcikk formájában is. Megrendelőink, vendégeink a pozitív élményt összekötik az étterem képével, és potenciálisan térnek vissza hozzánk akár megrendelés útján, akár később személyesen is.
Különbséget tenni végső soron magán a tányéron, azaz manapság az elviteles dobozban kell. Egyforma, szűk helyre tálalva nehéz egyedinek és különlegesnek lenni, de néhány konyhatechnológiai trükkel kiemelkedhetünk a mezőnyből, és játékos, újító vagy éppen elegáns hangulatot adhatunk akár egy egészen köznapi fogásnak is. Desszertek és fő fogások esetén is izgalmas választás, ha a mártást vagy öntetet nem csupán az étel mellé merjük, hanem térfogatnövelő hatást keltve szifonból nyomjuk ki. Ez egyfelől lehet játék, hiszen a vendég különleges kis gasztronómiai expedíciója, hogy mit talál a „mártáshab” alatt. Másfelől a habszerű mártások a belevitt hajtógáz miatt könnyebb szerkezetűek, ennek megfelelően az ízük is kifinomultabb, különlegesebb. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen különleges vizuális élmény milyen jól instagramozható, azaz jelenthet azonnali ingyen reklámot vállalkozásunknak vendégeink online platformjain keresztül.
Szólj hozzá!