Hotel-étterem trendek 2021-ben, amelyekkel érdemes számolni

A koronavírus-járvány olyan kihívások elé állította a HoReCa szektort, amit senki nem tudott volna megjósolni, a válság ugyanakkor egyben lehetőséget is jelent. A szállodák számára a leghelyesebb gondolkodás most az, ha proaktívan terveznek addig a pillanatig, amíg újra kinyithatnak és vendégeket fogadhatnak – ez pedig a hotelek éttermeit is érinti.

A járványhelyzet a fogyasztók kilátásait és viselkedését is megváltoztatta. Az egészség és a biztonság elsőszámú tényező lett, miközben a kényelem is új értelmet nyert. A vendéglátósok számára az is egyértelművé vált, hogy a full service éttermi modellnek leáldozott, ennél profitábilisabb megoldásokat kell keresniük. Eközben felmérések vizsgálják, hogy a vendégek mennyire éreznék magukat biztonságban különböző éttermi szituációkban, az eredmények pedig sokat mondók: egyelőre sem a közös asztal, sem a közeli asztalok, sem a többször használatos étlap nem vonzó a számukra. Ez pedig sok újítást ír elő a szállodai éttermek számára is.

Az egyik a berendezés megváltoztatása. Most a minél kevésbé zsúfolt, könnyen átjárható terekre kell törekedni. Sokan a menüt is drasztikusan korlátozzák: van, ahol akár 90%-kal. Így elkerülhető a pazarlás akkor is, ha kevesebb a vendég; csak a legnépszerűbb fogások maradtak fenn a rostán. Jellemző az idei évre, hogy a nyitvatartás időszakaiban megnőtt a kereslet az alkohol iránt – a vendégek habitusát ismerve ez elképzelhető, hogy a közeljövőben is így lesz.

A járványbiztos protokoll is kiemelt fontosságú lesz a jövőben. Sok helyen felismerték, hogy a kézbe vehető étlap elavult, és áttértek az asztalra kiragasztott QR kódokra, amik a hotel weboldalára irányítanak, itt lehet elolvasni a menüt. Ez azért sem rossz megoldás, mert a weboldalon navigálva a vendégek más szállodai szolgáltatásokba is beleütközhetnek, amiket aztán később szintén igénybe vehetnek.

Az év egyik kulcsszava a fertőtlenítés, a vendégek pedig arra vágynak, hogy ez a rituálé a szemük láttára történjen, elérhető közelségben legyen. A kézfertőtlenítési lehetőség top elvárássá vált a számukra, miközben a rendszeres takarításra és az asztalok közötti távolságtartásra is vágynak. Meggyőző lehet tehát, ha az asztalokat, az esetleges fizikai étlapokat nem a színfalak mögött, hanem a vendégek előtt fertőtlenítik, hiszen ez bizalmat ébreszthet a hely iránt. A házhoz szállítás gyakorlatából kiindulva pedig érdemes a szobában fogyasztás lehetőségét is fontolóra venni – hiszen a vendég kényelme a legfontosabb.

Fontos, hogy minden újdonságról, intézkedésről átláthatóan és precízen tájékoztassuk a vendégeket, hiszen ha nem kapnak választ a kérdéseikre, előfordulhat, hogy nem minket választanak. Érdemes akár a mindennapi küzdelmekbe, a bizonytalanságokba is bepillantást engedni a közösségi médián, hírleveleken vagy a weboldalon keresztül, hiszen az őszinteség nagyon vonzó lehet, és adott esetben akár marketingértéket, médiamegjelenéseket is generálhat. Ez pedig azt is elősegítheti, hogy a szálloda köré egy olyan hűséges virtuális közösség formálódjon, ami nagy kincs lehet a jövőben.

Ez az időszak a kísérletezésre is alkalmas lehet. Ha van olyan üzleti lépés, amit mindig is ki akartunk próbálni, miért ne tennénk most? A megfelelő tájékoztatás mellett minden változtatás célba érhet a vendégeknél. Érdemes figyelni a konkurencia lépéseit, inspirációt szerezni és tanulni egymástól, hiszen ebben az ismeretlen helyzetben mindenki csak tapogatózik – azonban mindenki számára előnyös lehet, ha új, értékes gyakorlatok születnek és terjednek el a járvány következtében. Mindehhez elengedhetetlen a közösségi média aktív, rendszeres és professzionális használata – a tájékoztatásra és a tájékozódásra sincs most jobb platform ennél. A megfelelő online jelenlét a vendégekkel való kétirányú kapcsolattartás alapja is: a kérdéseik és értékeléseik megválaszolása fontosabbá vált, mint valaha.

Ez az időszak a technológiai fejlesztéseknek is kedvez: a legújabb megoldások beépítése, használata gördülékenyebbé, hatékonyabbá teheti a működést. A foglalási rendszer fejlesztése vagy a konyhai műveletek koordinálásának digitalizálása hosszútávú befektetés. Emellett a kreativitás az, ami látványos versenyelőnyhöz juttathat. Szállodákra és éttermekre mindig szükség lesz, ha megfelelően adaptálódnak a helyzethez: ezzel lehet megszólítani az érdeklődőket akkor, amikor végre újra lehetőség lesz a vendégfogadásra.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!