Bár a karácsony előtti hetek és az ünnepek többnyire az egyik legsikeresebb időszak az éttermeknek, a vendéglátóhelyeknek és rendezvényszervezőknek, idén a vírushelyzet mindenkit egészen új kihívások elé állít. Hiába küzd most mindenki a vendéglátó szektorban a túlélésért, és próbál a profiljától eltérő szolgáltatásokkal kihúzni az újranyitásig, észre kell venni, hogy ebben az időszakban és ilyen körülmények között is számítanak ránk visszatérő, elkötelezett vendégeink. Úgy járhatunk a kedvükben, ha egyszerre próbálunk a mindennapjaikban is partnerek lenni bevett termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, és készülünk számukra különleges ünnepi ajánlatokkal.
Ha odafigyelünk a média által gyakran megszólaltatott éttermekre és séfekre, egy dolog azonos a kommunikációjukban: a vendégek különleges kívánságaira most kiváltképp oda kell figyelni. Sztárséfek, akár Michelin csillaggal is a zsebükben úgy gondolják, hogy jelen helyzetben olyan dolgokra is bólintani kell, amiket alapvetően nem szívesen valósítanak meg. Nehéz, de néhány dolgot szakmai szempontból el kell engedni – igen, lebomló papírdobozba nem lehet olyan szépen tálalni, mint éttermi porcelánra, és igen, a hús kissé el fog fénytelenedni, a mártás pedig bekötni. Ezzel együtt is a kiszállítós menünkön kell tartani azokat a tételeket, amiket törzsvásárlóink, visszatérő vendégeink „békeidőkben” rendszeresen keresnek nálunk.
További sikeres gesztus lehet a vendégeink felé, ha nem csak egyirányú hírlevelek útján tartjuk velük a kapcsolatot, de a kommunikációt interaktívvá is tesszük, mi több, bevonjuk őket a menütervezésébe, megkérdezzük őket kívánságaikról, szükségleteikről. Megkérhetjük például őket, hogy válaszlevélben írják meg, esetleg szavazzanak arról, hogy milyen fogásokkal, milyen házhoz szállítós szolgáltatásokkal tudnánk a kedvükben járni. Szó lehet például korábbi nagy klasszikusok, jól sikerült táblás ajánlatok felidézéséről, megfelelő adagszám esetén a vendég személyes kedvenceinek az elkészítéséről is. A szolgáltatásban benne lehet az ünnepélyesebb étkészlet biztosítása is, az italok megfelelő kezelése – dekantálása, fogyasztási javaslatok a sommelier részéről, tökéletes hőfokra behűtés stb. Egyes éttermek felajánlják, hogy a szakács személyesen száll ki és finisheli a menüsort, sőt, akár még a mosogatás is rá hárulhat.
Az ünnepi időszakban eddig is szokás volt, hogy az éttermek készülnek tradicionális menüvel, ennek jelentősége idén hatványozott, beleértve a szilveszteri menüt és a céges összejövetelek szervírozását is. A nagy karácsonyi klasszikusok (káposzta, halleves, sültek, sütemények, pástétomok) mellett tehát érdemes a családi ünnepségen túli összejöveteleket is megcélozni a kínálatunkkal. A céges bulikat idén visszafogottabban, de megtartják ugyan, amiknek főszereplője lehet az adott társulat kedvenc éttermének a hidegtálas kínálata, esetleg melegen kiszállított menüje vagy akár olyan italkínálat is, ami forralt borból, koktélokból áll.
Sokat tehet még az étterem kapacitásának a növeléséért a cukrász szekció is. Az ünnepi időszak, és en bloc a december a rengeteg finomságról szól – kalácsok, ünnepi torták, szaloncukrok, bonbonok és aprósütemények. Mindezekkel akár kínálatunk részeként, akár apró ajándékok gyanánt kedveskedhetünk leghűségesebb vendégeinknek, akik rendeléseik révén ebben a nehéz időszakban is a felszínen tartják az éttermeket, és egészen biztosan emlékezni fognak a vírushelyzet után is arra, hogy hűségüket extra odafigyeléssel és kedvességgel háláltuk meg.
Szólj hozzá!