Bár a jó nyári szezon némi fellélegzést hozott a tavaszi bezárások által megtépázott vendéglátó szektornak, az ősszel érkező második hulláma a vírusnak újra nagy veszélyként leselkedik az éttermekre, büfékre, bárokra és street food egységekre. Ha valamit tanult a szakma az eső hullámból, az kétségtelenül az, hogy állandó figyelemmel kell kísérni a hatósági előírásokat, és nyitottnak lenni mindenféle újításra, amivel folytatni lehet az üzleti működést, továbbra is fontos elnyerni vendégeink bizalmát. A szakma a percről-percre érkező változó körülmények között mára kifejlesztett magában egy olyan túlélési ösztönt, amellyel ha kell, azonnal lecsap az újításokra, alkalmazkodik, tanul és tanít új technológiákat, fürkészi meglévő és újdonsült vásárlóinak és vendégeinek a kívánságait. Az alábbiakban bemutatunk néhány tippet, hogyan lehet az állandó bizonytalanságban is sokat tenni vendéglátó egységünk stabil működéséért.
- Ez nem az étlapszűkítés ideje
Noha a vírus előtti időkig az volt a vendéglátós mantra, hogy minél áramvonalasabb menüvel kell várni a vendégeket, mára úgy tűnik, ezen legalábbis átmenetileg változtatni kell. Azok a vendéglátó egységek tudnak fennmaradni, akik törekszenek a lehető legtöbb vásárló elérésére, és ebben most köthető némi kompromisszum – ahogy ezt halljuk a csúcsgasztronómia résztvevőitől is. Ha hamburgert vagy pizzát árulunk, nyitni kell a vegán, a gluténmentes irányba is – ezek az apróságok pont annyi plussz elérést és forgalmat biztosíthatnak az egységünk számára, ami már elegendő a fenntartható működéshez. Amíg a technológia, a dolgozói kapacitás és végső soron az üzlet koncepciója engedi, bővíteni kell a szortimentet.
- Kiszállítás mindenek felett
Lehet, hogy a második hullám idejére nem zárják be az éttermeket, vagy ha mégis, nem olyan szigorúan, esetleg nem olyan sok időre, de fel kell készülni a legrosszabbra is. Akár az is előfordulhat, hogy vendégeink maradnak otthon, biztonságérzetükből fakadóan. Akinek ez pozitív üzleti eredményt jelenthet, annak fel kell készülnie, hogy termékeit kiszállíthatóvá, biztonságosan csomagolhatóvá és kézbesíthetővé tegye. Akik nem erre szakosodtak, azoknak ki kell dolgozniuk egy olyan választékot, amely összhangban áll az étterem koncepciójával, mégis jó minőségben, kényelmesen fogyasztható otthon is. Korábban közöltünk cikket azokról az ételekről, amelyek kifejezetten jól működnek elcsomagolva, később fogyasztva.
- Ki az utcára!
Sok vendég lesz, akik sem elcsomagolva elvinni, sem helyben fogyasztva, sem pedig a házhozszállítást megvárni nem szeretnék, hanem épp menet közben enni egy finomat, akár ragaszkodva már megszokott, kedvenc helyeik ízvilágához. A forgalmas helyen működő éttermeknek érdemes take-away, street food jellegű menüvel készülni, még ha ez korábban nem is tartozott a portfóliójukba. Egy példa kedvéért – aki eddig konfitált kacsacombot árult párolt káposztával és pirított tésztával, az most ugyanebben az az ízvilágban készíthet egy tépett kacsahúsos, káposztás lepényt, amely pompásan fogyasztható menet közben, de még azt is jól elbírja, ha hazavisszük vagy akár csak az irodáig.
- Biztonság mindenek felett
Manapság már tényleg nem lehet elégszer hangsúlyozni, és bár közhelyszámba megy, a vendégek bizalmát úgy nyerhetjük el, ha számukra biztosítjuk a biztonságos étkezés feltételeit. Amíg van szerencsénk éttermünkön belül fogadni vendégeinket, addig a legnaprakészebb technológiával és biztonsági sztenderdekkel kell dolgoznunk. Újdonság, hogy fejlesztettek olyan testhőt mérő egységeket, amelyeket el lehet helyezni a bejáratnál, így kollégáink bevonásának kockázata nélkül tudjuk kiszűrni azokat, akik nem biztonságos, ha nálunk étkeznek. Ugyanígy érdemes bevezetni a kézfertőtlenítés automatikus protokollját, amely bármilyen eszköz érintése nélkül automatikusan biztosítja vendégeink számára azt a biztonsági lépést.
- Okos választások
Szintén a biztonságot, a bizalmat növelhetjük az olyan technológiai innovációkkal, amely a rendelésfelvételt könnyíti meg úgy, hogy abban minél kevésbé vegyen részt személyesen, avagy testközelből a személyzet. Olyan rendelő okospanelek kerültek fejlesztésre, amelyeket nemcsak hogy nem kell megérinteni a vendégeknek, hanem ezek felett még önmagukat is fertőtlenítik, így biztosítva a maximális távolságtartást, érintés mentességet, higiéniát. Ezek a felületek kedveskedhetnek visszatérő vendégeinknek azzal, hogy “emlékeznek” legutóbbi rendeléseikre, kedvenc fogásaikra, esetleg azok alapján ajánl új, izgalmas lehetőségeket.
Szólj hozzá!