Kik a hazai ételkiszállítás fontosabb szereplői? Miért érdemes belevágni a házhozszállításba? Milyen elvárásokat kapnak az éttermek a vendégekről? Cikkünkben felrajzoljuk az ételkiszállítás hazai piaci körképét és az aktuális trendeket.
A koronavírus-járvány úgy hatott a kiszállítási piacra, mint egy időzített bomba: a tavaszi kötelező étterembezárás hatására egyik pillanatról a másikra felrobbant. Bár a folyamatok felgyorsítását a kényszer szülte, valójában már évek óta formálódik az a trend, amelyik előtérbe helyezi a vendégek igényét a gyors, finom, széles választékot kínáló, otthoni vagy munkahelyi étkezésre. Ezzel párhuzamosan a rendszer technológiai háttere is fejlődést mutat: egyre több szereplő váltja ki a hagyományos rendelési csatornákat, azaz a weboldalt vagy a telefont saját applikációval. A járvány hatására továbbá a biztonsági intézkedések területén is hatalmas fejlődés mutatkozott, így ma már sokkal kényelmesebben és bátrabban rendelhetnek az érdeklődők – mindenkitől, akinél van erre lehetőség. Ugye már nálad is van? Ha esetleg még csak fontolgatod a kiszállítás bevezetését, olvasd el tíz tippünket arról, hogy hogyan érdemes belevágnod!
De miért elengedhetetlen, hogy részese legyél a kiszállítást vállalók körének? Mert aki lemarad, kimarad. Az online élelmiszerrendelés piaca évek óta folyamatosan nő, ezt pedig a járvány csak felerősítette: a home office-ba visszaszorulók számára kényelmes és kézenfekvő megoldás lett a rendelés. A leggyakrabban a 15 és 34 év közöttiek rendelnek, ők adják a vásárlók 70%-át. Ők az úgynevezett Y és Z generáció, az „instant get” generációja, amelyik a technológiával körülvéve nőtt fel, a döntéseiben igényesek és gyakorlatiasak. Milyennek is kell lennie az online ételrendelésnek? Gyorsnak, egyszerűnek, intuitívnak és kényelmesnek. Sok étteremtulajdonos azt hiszi, hogy a jó étel elegendő, de ez nem feltétlenül igaz. Érdemes tudni, hogy a statisztikák szerint nem kevesebb, mint a felhasználók háromnegyede félbeszakítja a rendelési folyamatot (függetlenül attól, hogy az étel és az étterem mennyire jó), ha túl bonyolultnak találja.
A felmérések szerint Európában a vásárlók 47 százaléka használta már a házhoz szállítást, 12 százalék pedig a koronavírus-járvány idején tervezte kipróbálni – miközben az éttermeknek csupán a 25 százalékától lehet otthonra is rendelni. A kereslet tehát látványos, miközben a kínálat még korántsem adott – aki most lép, annak még bőven akad hely a kiszállítás piacán. Feltéve, ha körültekintően, azaz az igények és a lehetőségek felmérésével kezd bele az üzlet bővítésébe. A vendéglátóipar legkülönbözőbb szereplői számára is jó lehetőség a kiszállítás, a büféktől a luxuséttermekig a teljes skálára van igény. Az ügyfelek elképzeléseit figyelembe véve szükséges az erre alkalmas fogásokból összeállítani az elviteles menüt, ez pedig az alapanyagoknál kezdődik. Nem minden termék őrzi meg az optimális minőségét a szállítás során. Ha a megfelelő megoldásokat keresed, látogass el a házhoz szállítási és elviteles oldalunkra, ahol inspirálódhatsz a kínálatunk alapján!
A következő lépés a kiszállítás módjának meghatározása – a saját futárok alkalmazása mellett itthon három nagy aggregátoroldallal lehet partnerkapcsolatot kialakítani. Korábban a Wolt, a Netpincér és a Bolt Food képviselőivel is készítettünk interjút – olvasd el őket a linkekre kattintva! A kiszállítás során elengedhetetlen, hogy az ételek számára legmegfelelőbb csomagolóanyagot válasszuk, ugyanakkor más szempontokat is érdemes beépíteni a felkészülés során – ezekről itt írtunk. És természetesen a járványtól függetlenül az is kiemelt fontosságú, hogy megfelelő higiéniás körülményeket biztosítsunk mind az ételkészítés, mind a kiszállítás, mind az átadás során – szerencsére ma már ehhez is számos hasznos innováció, megoldás áll a rendelkezésünkre, ezekkel szintén foglalkoztunk korábban.
Míg a nyári nyitás talán kissé ismét háttérbe szorította a házhozszállítást érintő fejlesztéseket, nem érdemes visszavonni a lehetőséget vagy elodázni a bevezetését. Hiszen nemcsak egy lehetséges második hullám idején jöhet jól egy új bevételi forrás, hanem a helyben fogyasztás kiegészítéseként is. Tökéletes alkalom a mostani, amikor van idő és lehetőség kényelmesen, az idő szorítása nélkül kikísérletezni és felfejleszteni a kiszállítás mikéntjét – ráadásul hamarosan az Aviko is egy új koncepcióval kívánja megtámogatni a házhozszállítást!
A részleteket hamarosan bemutatjuk a blogon és a Facebook oldalunkon is, addig is keresd az ötleteinket, tippjeinket a legkülönbözőbb gasztronómiát érintő kérdésekben!
Szólj hozzá!