Kevesebb felesleges járkálás a pult és az asztalok között, érintésmentes rendelésfelvétel, nagyobb kapacitás – csak néhány előny, amit a frissen induló magyar fejlesztés, a Segédpincér kínál. Az applikációról az alapítókkal beszélgettünk.
Mit érdemes tudni a Segédpincérről, kinek szól ez a szolgáltatás?
A Segédpincér nevű szolgáltatásunkat pincéres és pultos vendéglátóhelyek (éttermek, vendéglők, pizzériák, sörözők) tudják igénybe venni, hogy a vendégeik számára kontaktmentes rendelésfelvételt biztosítsanak. Ez a vendégeknek is pozitív élmény, ráadásul a jelenlegi helyzetben plusz biztonságérzetet ad. A Segédpincér alkalmazással – egy QR kód leolvasás után – a vendég az okostelefonját használva jelezheti az asztalfoglalását, adhatja le a rendelését a megjelenített étlapról, itallapról, vagy amennyiben igényli a személyes kontaktust, ezt jelezve hívhatja is a pincért.
A vendéglátóhely a pultos adminon keresztül követi nyomon a vendégek érkezését, illetve kezeli a rendeléseket. Ez különösen hasznos olyan helyeken, ahol nem belátható a tér, például osztott, szeparált helyiségek vannak, vagy nagyobb területen fekszik a terasz. A Segédpincér használatával az asztalok és a pult közötti közlekedés is csökkenthető, ezzel növelhető a kapacitás, ami a kisebb személyzet számára jelentős könnyebbséggel jár.
A jelenlegi helyzet megkívánja a fokozott elővigyázatosságot a vendégek és a dolgozók szempontjából egyaránt. A Segédpincéren keresztüli kommunikáció segítségével kevesebb alkalommal – csak felszolgáláskor, fizetéskor – megy a pincér az asztalhoz, illetve mellőzhető az étlap, itallap kézbe vétele is.
A szolgáltatáshoz kapcsolódó tervezést, fejlesztést tavaly kezdtük el. Inspirációt adtak külföldi minták illetve a házhozszállításhoz, gyorséttermi rendeléshez kapcsolódó applikációk is. A saját vendéglátói, pultos tapasztalatunk is szerepet kapott a koncepció kialakításában. Nem konkurálni szeretnénk a vendéglátóhelyeknek kínált szoftverekkel, hanem inkább egy új szolgáltatást szeretnénk illeszteni a meglévő rendszerekhez. Fontosnak tartjuk a vendéglátói és vendégigényeket és visszajelzéseket, amelyek alapján folyamatosan továbbfejlesztjük a rendszert.
A Covid-19 vírus milyen hatással volt a szolgáltatásra? Van-e olyan funkció, ami a járványveszély miatt került be / ki az applikációból?
A Covid-19 alapvető hatással volt ránk. A Segédpincér már több hónapja tervezés-fejlesztés alatt állt, amikor beütött a járvány és annak minden következménye. Az első napon azt gondoltuk, hogy akkor ennek vége, megy minden a kukába. Aztán az első sokk után, hallgatva a híreket, kezdett körvonalazódni, hogy talán mégsem reménytelen a helyzet.
Újraterveztük a funkciókat és csak a legszükségesebbeket megtartva készre fejlesztettük a Segédpincért. Mivel az alapok már eddig is benne voltak (QR asztali kód, pincérhívás, rendelésfelvétel), így inkább húzni kellett a funkciólistából, hogy minél hamarabb el tudjunk vele indulni.
Jelenleg mekkora a lefedettségetek, hol tart a szolgáltatás bevezetése?
Most indultunk, pár helyen már kialakítás alatt áll a rendszer, reményeink szerint 2020. június végére már működni fognak az első Segédpincér alkalmazások. Ügyfeleink között van hagyományos magyar konyhával, nagy étlappal dolgozó étterem és tapas bár is.
Milyen akciókkal igyekeztek minél több partnert bevonzani?
A vendéglátóhelyek kockázatát szeretnénk csökkenteni, így az akcióink is ezt támogatják. Hogy minél jobban csökkentsük a Segédpincér kipróbálásának üzleti kockázatait és költségeit, az első hónapban díjmentes a használata, az adatfeltöltést szintén díjmentesen végezzük el. Ezek mellett ingyen QR kód asztali matricakészletet is küldünk az induláshoz. A QR matricák műanyag alapúak, nedvesen törölhetők, akár laminálhatók is. A QR kód a rendszerből is nyomtatható különböző etikett címke-formátumban vagy lementhető grafikusoknak szánt formában is, ami bedolgozható bármilyen grafikai anyagba.
Hogyan tudnak csatlakozni hozzátok azok a vendéglátósok, akik érdeklődnek a szolgáltatás iránt?
A honlapunkon vagy Messengeren keresztül vehetik fel velünk a kapcsolatot és jelezhetik az érdeklődésüket. Ezt követően már akár 1-2 héten belül használhatják a Segédpincért. Ez idő alatt elvégezzük az adatfeltöltést és kipostázzuk a QR kód asztali matricakészletet.
Oktatást is tudunk biztosítani, ha erre van igény, de alapvetően a rendszer használata fél-egy óra alatt elsajátítható.
Szólj hozzá!