Válsághelyzetben nem csupán az a fontos, hogy a károk minimalizálásával túléld a nehéz időszakot, hanem az is, hogy a megváltozott lehetőségekről és a piaci helyzetre adott megoldásaidról a vásárlóid is értesüljenek. Ha a koronavírus-járvány következtében a bezárt éttermed átállt a házhoz szállításra, elengedhetetlen, hogy ezt megfelelően kommunikáld is – hidd el, az ügyes marketingért nemcsak a vendégeid lesznek hálásak, hanem hosszú távon számos új törzsvendégre tehetsz szert!
A megfelelő kríziskommunikáció nemcsak megtartja a vevőkörödet, hanem akár új rajongókat is szerezhet – így a jövődet is meghatározza. Lássuk, milyen stratégiákhoz érdemes folyamodnod, mikor a kiszállításról adsz tájékoztatást!
- Ne hagyd magára a vendégeidet!
A legfontosabb, hogy a vevőid tudják: vírus okozta korlátozások ellenére számíthatnak rád. Ha már kidolgoztad az ételkiszállítás módját, akkor ezt mindenképpen oszd meg velük a lehető legtöbb csatornán – ha pedig még csak tervezed a megoldást, jelezd, hogy hamarosan újra élvezhetik a finomságaidat!
- Beszélj világosan!
Lépj idejében, és legyen átlátható a stratégiád! Ha azt sugallod, hogy a kihívások közepette is kézben tartod a folyamatokat és igyekszel kiküszöbölni a kellemetlenségeket, az megbízhatónak mutat – így pedig a vásárlóid biztosan szívesen támogatni fognak. Nincs is fontosabb egy stabil pontnál, miközben a külvilág tele van bizonytalansággal.
- Válassz egy hatásos üzenetet!
A megváltozott körülmények, megváltozott célokat is igényelnek – találd ki, mi a fő üzeneted most, és ezt öntsd hatásos formába! A vásárlóid hálásak lesznek, ha egyszerű, világos megoldásokat kínálsz nekik, a könnyen megjegyezhető forma pedig még sikeresebbé teheti a kríziskommunikációt. Egy jól megválasztott hashtag, egy rendszeres és egységes posztsorozat vagy egy kis személyesség csodákra képes!
- Nem válság, hanem megújulás
Miközben minden a feje tetejére állt körülöttünk, még jobban ki vagyunk éhezve a pozitív üzenetekre. Legyen a válsághelyzet a megújulás időszaka – a céged és a vendégeid számára egyaránt! Ha azt kommunikálod, hogy a házhoz szállítás nemcsak kényelmes, biztonságos (és finom!) megoldás, hanem a jövőbe vezető innováció, az még tekintélyesebbnek mutat majd, a vendégek pedig szívesen bízzák Rád a vacsorájukat – jó esetben rendszeresen is.
- Fogjunk össze!
Ha úgy érzed, a vendégeid szoros közösséget vagy akár rajongótábort alkotnak, érdemes összefogásra buzdítani őket. Ügyelj rá, hogy az üzeneted semmiképpen ne tűnjön kétségbeesettnek, inkább arról szóljon, hogy ebben a krízishelyzetben mennyit számít az összetartás ereje – ha Tőled rendelnek, azzal munkahelyek megőrzését segítik, cserében pedig igyekeztek számukra a megszokott magas minőséget biztosítani a kiszállítás során is.
- Egy kis vidámság
Lásd meg az emberit, a vicceset, az esendőt a legnehezebb helyzetekben is! Néhány életkép a konyhából, egy kis tudósítás a megváltozott mindennapokról vagy egy-két minőségi mém oldja a mindenkit átható feszültséget, miközben sokkal szimpatikusabbnak is mutatja az éttermedet. Ez pedig hosszútávon is az arculatot erősíti!
- Ízlett? Osszák meg!
A közösségi médiában elindult egy kezdeményezés, amelyben arra kérik a házhoz szállítással ételt rendelőket, hogy fotózzák le a finomságokat, majd a #jótettem hashtag használatával osszák meg az ismerőseikkel, hogy honnan és mit rendeltek. Kérd meg a vendégeidet, hogy csatlakozzanak az akcióhoz, hiszen a szájhagyomány útja még mindig remekül működik: ha elterjed, hogy tőletek megbízhatóan lehet rendelni, az hatalmas segítség lehet. Ezután a rajongói képeket a saját oldalaitokon is megoszthatod, ami még szorosabbá teheti a kapcsolatot az éttermed és a vendégeid között.
Szólj hozzá!