Az Ohio State University által kiadott tanulmány szerint az új éttermek 60%-a vagy bezár, vagy tulajdonost vált az első üzleti év leforgása alatt, és közel 80%-a az éttermeknek az első öt éven belül kénytelen bezárni a kapuit. Mi áll a sokkoló adatok hátterében? Miért fenyegeti az éttermeket a bukás veszélye? Cikkünkből kiderül!
Rossz helyszínválasztás
Az egyik legnagyobb baki, amelyet egy étteremtulajdonos elkövethet az, ha rosszul választja meg a helyszínt. Ha az étterem nincs szem előtt, ha nehezen megközelíthető gyalog, vagy nem kínál parkolót az autóval érkező vendégeknek, azzal ellehetetlenedik, hogy az étterem profitot termeljen. Sőt, a nyitás előtt nemcsak a helyszín fizikai adottságait kell számításba venni, hanem azt is, hogy milyen igényei vannak a környéken élőknek. A helyszínválasztás előtt érdemes egy kutatást is végezni annak érdekében, hogy megismerjük a jövőbeli vendégeink igényeit.
Hanyag tulajdonos
Étteremtulajdonosnak lenni egyet jelent azzal, hogy ő az első ember, aki megjelenik reggel a helyszínen, és ő az, aki este bezárja az ajtót, hiszen a mellett, hogy a prosperáló étteremből ők nyerhetnek igazán sokat, ha elhanyagolják a tulajdonukat, ők lehetnek az üzlet legnagyobb vesztesei. Kiemelten a kezdeti időszakban fontos, hogy a tulajdonos „együtt éljen” az étteremmel, hiszen neki kell felismernie azokat az esetleges hibákat, amelyek megakaszthatják a profitot, és ötleteivel, meglátásaival segítenie kell az üzlet folyamatos növekedését.
Rossz vezetőség
A közös munka alapja a bizalom, így a munkaadó mindig felméri a dolgozói szaktudását, korábbi tapasztalatait, és érdemei szerint állítja össze a vezetői csapatot. A puding próbája az evés, és sokan elbuknak az első időszakban, és kiderül, hogy alkalmatlanok a csapatmunkára, és vezetői ellenőrzés híján elhanyagolják a munkát. Az első időszakban, ennek kiküszöbölése érdekében érdemes gyakrabban ellenőrizni a munkavégzést, és kiépíteni egy szorosabb együttműködést a csapattal.
Adózási buktatók
Az örök igazság az éttermek esetében is igaz, miszerint két dolog biztos, a halál és az adók. Ez egy olyan tetemes költség, amelyre mindig kell áldozni, különben olyan szankciók lépnek életbe, amelyek ellehetetlenítik a működést. Szem előtt kell tartani azt is, hogy a járulékok befizetésével és az adózással jó, ha a bevétel fedezi a kiadásokat. Az első évek mindig nehezebbek, de a tudatos vezetés, a kompetens személyzet segít abban, hogy idővel több legyen a profit, mint a kiadás.
A kínálat buktatói
Sokszor az okozza a legnagyobb gondot, honnan, és milyen beszállítótól vásároljuk meg a termékeket. Természetesen minden vendég – és az étterem is – a szezonalitásra építve alakítja ki étlapját, azonban vannak olyan ízek, amelyek nem érhetőek el egész évben. Fel kell ismerni, hogy bár hiába szeretnénk a menüt a friss alapanyagokra építeni, a fagyasztott és hűtött ételek kínálják olykor a legjobb megoldást.
Rosszul felmért fogyasztói igény
Az éttermi kínálat árának pontos meghatározása az első lépés a profit termelése felé. Tudod, hogyan számold ki a költségeket tányérokra számolva? A legtöbb tulajdonos nem tudja! Így például sokan futnak bele abba a csapdába, hogy olyan alapanyagokat is felhasználnak, amelyek funkció nélküliek – így például kaviárral díszítik a fogást. Az egyszerű és költséghatékony módszer nem jelent egyet a rossz minőséggel, így az olasz konyha kincseként számontartott parmiggiano nyugodt szívvel helyettesíthető grana padanoval, ezzel a risotto előállítási költsége csaknem a harmadára csökkenthető!
A reklám ereje
Ha megtaláltuk a legjobb csapatot, ha arányosan tudunk kalkulálni az összegekkel, akkor érdemes figyelembe venni, hogy hiába az éttermünk jó elhelyezkedése, ha még mindig csak azokat az embereket tudjuk éttermünkbe csábítani, akik a közelben laknak, vagy az ingázás során betérnek. A reklám éppolyan fontos, mint a jó személyzet, vagy az átgondolt menü. A tudatos és folyamatos social media jelenlét segítségével nemcsak közösséget építhetünk, de egy olyan márkaértéket is, amely segít fenntartani a vendégek érdeklődését. Ha szeretnél tanácsot kérni, vagy úgy érzed, éttermednek szüksége van az online támogatásra, keress minket bizalommal, és kattints ide: http://myrtiscreative.hu/!
Szólj hozzá!