A vásárlói visszajelzés az egyik legfontosabb alappillére a sikeres étterem tudatos vezetésének. Az ilyen támogató megjegyzésekből – legyenek azok pozitívak vagy negatívak – mind abban segítenek, hogy az étteremvezetők a vendégek ízlése szerint alakítsák az éttermet és annak kínálatát.
Melyek azok a kérdések, amelyekkel egy nem reprezentatív, de mindenképp egy tisztább képet kaphatsz a vendégeid igényeiről? Ha szeretnél egy részletes kutatást végezni, ezeket a kérdéseket mindenképpen fel kell tenned!
Milyen gyakran tér be az étterembe?
Ezzel a kérdéssel betekintést kaphatsz abba, hogy a kutatásod szempontjából mennyire releváns hogy milyen emberek töltik ki a kérdőívet. Így könnyen el lehet különíteni azt, aki még csak először látogatott el hozzád, és ki az, aki rendszeresen visszajáró vendég.
Milyen egészséges ételeket kínál az étterem?
Egyre inkább nő azoknak a száma, akik a tudatosabb étkezés jegyében az egészséges alapanyagok és menük mellett teszik le a voksukat. Az éttermek ezt felismerve nemcsak a hagyományos ételeket próbálják megreformálni, de új ételkínálatot is szentelnek a vevőik igényeinek kielégítésére.
Mi tetszett a legjobban az étteremben?
Azzal, hogy megkéred a vendégeidet, hogy jegyezzék le mi tetszett nekik a legjobban, egy olyan független és külső szem visszajelzését kapod, amely segít új megvilágításba helyezni az éttermedet. Lehetővé válik, hogy egyértelműen kirajzolódjon az a kép, ami a betérő vendégeid fejében alakult ki a szolgáltatásról.
Milyen volt a kiszolgálás?
Senki sem akar túlzottan hosszú időt várni arra, hogy felszolgálják kedvenc ételét. Valójában a szolgáltatás sebessége nagy hatással van arra, hogyan tudod megtartani z ügyfélmegtartási arányokra.
A vevői érzelmek megértése a szolgáltatás gyorsaságával kapcsolatban megérti, hogy szükség van-e olyan javításokra, amelyekkel az ügyfelek megkapják az ételüket.
Kielégítő az italválaszték?
Az italok egyre fontosabbá válnak az étterem bevétele szempontjából, éppen ezért létfontosságú, hogy az éttermed az italok széles választékát kínálja.
A kiszolgálás találkozott a vendé igényeivel?
Az étteremben egy jól képzett csapat magasabb fogyasztói elégedettséget eredményez, és végül segít a nyereség növelésében. Az ügyfelek kérdésének feltüntetése arról, hogy a személyzet megfelelően teljesítette-e a követelményeket, tudást nyújt Önnek arról, hogyan lehet módosítani és javítani a személyzet képzését.
Családbarát az étterem?
A gyerekek rokonszenvének megnyerése az első lépés a családosok felé. Ha szeretnéd feltérképezni, hogy az éttermed valóban megfelel-e a családbarát jelzőnek, kérdezd meg az érintetteket!
A kérdés eredményeitől függően tudni fogod, hogy szükség van-e arra, hogy még barátságosabbá tedd az éttermedet. Hasznos lehet olyan játékokat beszerezni, mint a színezők, kisebb szórakoztató elektronikai kütyük, könyvek, építőkockák.
Hogyan értékelnéd az étterem tisztaságát?
A tisztaság, a higiénia az éttermi üzletág egyik legfontosabb összetevője. Lehet, hogy úgy gondolod, hogy az éttermed tiszta, de ami fontosabb az, hogy vajon a vendégeid is így látják? Kérdezheti a vendégeinknek, hogy gondolkodjanak az éttermünk tisztaságáról, ha tudni szeretné, hogy szükség van-e javításra.
Kinek ajánlanád az éttermünket?
Ez a kérdés létfontosságú, mert tudva, hogy az ügyfelek ajánlják-e az étkezést másoknak, megérteni fogja az étterem általános vonzerejét és népszerűségét. Ha ez a kérdés negatív választ ad, akkor képes lesz arra, hogy javítsa az éttermet, így azt az ügyfelek ajánlják.
Az ügyfelek arra ösztönzése, hogy töltse ki az étteremben szerzett tapasztalataikat, elengedhetetlen a marketing-taktika, amely végső soron segít az étkezési létesítmény minőségének, fellebbezésének és nyereségének javításában
Szólj hozzá!