Tudjuk, hogy egyesek számára a közösségi média platformok kezelése, csak még egy plusz feladat, az amúgy is hosszú teendők listáján. Hogy időt spóroljunk nektek, összegyűjtöttünk 8 +1 tanácsot, hogy mire érdemes odafigyelni és mivel teheted sikeressé a social media kommunikációdat.
1. Legyen stílusod, és tartsd is magad hozzá!
Fontos, hogy kialakíts egy egységes arculatot. A megosztott képeid, a megírt szövegeid hangvétele, és a hashtagek használatában is legyél következetes. Az arculat kialakítása segít abban, hogy kiemelkedj a versenytársak közül, építsd a márkát, és elkötelezd a fogyasztókat az éttermed mellett.
2. Válaszolj az online értékelésekre!
Legyen az pozitív vagy negatív, az értékelésekre mindig válaszolj! Ere nemcsak azért van szükség, mert ugyanúgy, ahogyan az étteremben, az online világ követői is szeretik érezni a törődést és a figyelmedet. Ha képtelen vagy minden értékelésre válaszolni, az összes platformon, akkor érdemes a negatívokat priorizálnod, hogy meg tudd változtatni az elégedetlen fogyasztók véleményét.
+ Tipp! Ha észleltél egy negatív kommentet, és nem tudsz rá belátható időben reagálni, akkor is jelezz a komment írójának. Elég egy megnyugtató üzenet, hogy érezze, a hozzászólása nem marad figyelmen kívül.
3. Ossz meg fogyasztók által generált tartalmakat!
Nagyon megéri, ha a fogyasztóid által megosztott tartalmakból is szemezgetsz a közösségi média kommunikációd során, és valakinek a posztját, képét vagy véleményét megosztod saját csatornáidon. Ezzel nemcsak közösséget teremtesz, de a többi követőd is közelebbinek, sajátjának fogja látni a vállalkozásod. Ha kimondottan buzdítod a közösséget a tartalmak megosztására, akkor egy ingyenes és hiteles reklámhoz juthatsz!
4. Engedj betekintést a kulisszák mögé!
Mutasd be a munkatársaidat, nem kell félni a személyesebb tartalmak megosztásától! Ha követőid arcokat és történeteket tudnak kapcsolni a márkádhoz, személyesebbnek fogják érezni a kapcsolatotokat.
5. Kérdezz!
Kommunikációd kialakítása során figyelj rá, hogy az kétoldalú párbeszéd legyen. Biztasd fogyasztóidat kommentelésre, a posztokban kérj visszajelzést!
6. Használd az aktuális trendeket!
Ugye emlékszel még a 10 years challenge-re, vagy arra, hogy egy tojás megdöntötte az Instagram like rekordot? Érdemes figyelemmel kísérni a trendeket, és ha nem márkaidegen a kezdeményezés, akkor beépíteni, továbbgondolni az aktivitásokat! Merj kísérletezni, és figyeld a visszajelzéseket!
7. Rendezz játékokat, versenyeket!
Mindenki örül egy meglepetés desszertnek, ingyen italnak vagy egy egész fogásnak. Szervezz játékokat, versenyeket, amelyekkel nyerni lehet! Engedd szabadon a fantáziád, hiszen rengeteg lehetőség van egy jó üzenőfali játék lebonyolítására. Van azonban pár dolog, amire minden esetben oda kell figyelned: legyen egyértelmű a játékfelhívás, add meg pontosan, hogy kik vehetnek részt a játékban, mettől meddig tart a verseny, mit lehet nyerni, milyen tevékenység számít szabálytalannak és legyen egy mindenki számára elérhető játékszabályzatod is!
8. Használj videókat!
A videós tartalmak fontossága és népszerűsége folyamatosan növekszik a közösségi médiában! A kutatások azt mutatják, hogy a videós tartalmak kiemelkedő elkötelezettséget eredményeznek. Érdemes az élő videók használata is Facebookon vagy Instagramon. Viszont itt is van pár dolog, amire érdemes figyelni:
- Sokan hang nélkül nézik a videókat. Ezért javasolt feliratot rakni a videókra.
- Keltsd fel a figyelmet már az első másodpercekben! Kutatások szerint érdemes már az első 3-5 másodpercben megjeleníteni a kulcsmomentumot, így elérhető, hogy a követők végignézzék a videót és ne zárják be az első 10 másodpercben.
- Végül pedig fontos megemlíteni, hogy több közösségi média csatorna azokat a videókat részesíti előnybe, amelyek fel lettek töltve a saját platformjukra. Tehát lehetőleg ne a YouTube linket illeszd be, hanem töltsd fel csatornáidra a videókat!
+1. Nem szégyen segítséget kérni!
Ha úgy érzed, hogy neked nincs energiád, időd, esetleg semelyik, ahhoz, hogy fenntarts egy minőségi közösségi média kommunikációt, akkor kérj professzionális segítséget!
Szólj hozzá!