Minden évben eltervezed, hogy ezentúl jobban odafigyelsz a közösségi média oldalaidra, de nem mindig sikerül úgy, ahogy szeretnéd? Pedig érdemes rá időt szánni, és az év elején átgondolni, mit és hogyan kommunikáljunk, hogy biztosak lehessünk a sikerben. Cikkünkben összegyűjtöttük, hogyan teheted ezt egyszerűen, és mi mindenre érdemes figyelni.
Az év végi rohanás után úgy érzed, nem maradt elég időd a marketingre? Nem tudod, hogyan lehetne hatékonyabb a közösségi média jelenléted? Olvass tovább, és meglátod, némi odafigyeléssel te is többet hozhatsz ki közösségi média oldalaidból!
Állandó jelenlét
A social media oldalaid valódi lehetőségek tárai, ha ügyesen használod őket! Számtalan eszköz áll a rendelkezésedre, ha több forgalmat terelnél a weboldaladra, és persze az éttermedbe. Ami nagyon fontos, az a folyamatos tartalommenedzsment és az állandó jelenlét, hiszen ezek által organikusan, azaz fizetett hirdetések nélkül is nagyszámú közönséget érhetsz el. Hogy mi legyen a tartalom? A vendégek tájékoztatása, az étlap, új ételek, személyes hangvételű posztok, akár a munkatársak bemutatása. Mindez nemcsak érdekes a követőid számára, de a bizalmat is erősíti bennük. Ami a vizuális elemeket illeti, lehetnek – sőt, kötelezőek! – ételfotók és rövid videók, hangulatképek. Ügyelj arra, hogy minél jobb minőségű fotók kerüljenek ki az oldaladra, kerüld az életlen vagy túl sötét képek használatát!
Rajongók aktiválása
Egy másik lényeges dolog a követők mozgósítása, aktivitásuk növelése. Nagyon hatékony módszer erre a szavaztatás: két általad választott étel-vagy italfotót feltöltesz, és megkérdezed tőlük, melyiket szeretik jobban, melyiket választanák. Egy másik posztban érdeklődhetsz, milyen ételkülönlegességet vagy köretet kóstolnának meg szívesen. Érdekes megfigyelni az eredményeket, hiszen a ’győztes’ fogás alapján akár az étlapot is kibővítheted!
Eltérő platform, eltérő tartalmak
Az Instagram alapvetően vizuális terep, így minél több képet és videót töltesz fel, annál jobb! A kommunikációd hasonló legyen, mint Facebookon, azonban vedd figyelembe a kétféle felület közti különbségeket is! A bejegyzéseid szövege ne legyen túl hosszú, és ügyelj a releváns hashtagek használatára is! Legyen gondod arra, hogy a Facebookon és az Instagramon megjelenő tartalmak ne fedjék egymást teljesen, legyenek kimondottan az Instagramra szánt, egyedi kontentek is!
Célcsoport
Ahhoz, hogy hatékonyan juttasd el az üzeneteidet, ismerned kell a követőidet! Az ő nyelvükön kell megszólítanod őket, tudnod kell, mi érdekli őket, így ahhoz mérten alakíthatod, fejlesztheted a közösségi média kommunikációdat. Figyeld meg, melyik posztjaid váltották ki a legtöbb tetszésnyilvánítást, melyikre reagáltak többen, és próbálj ilyen bejegyzést generálni!
Ütemezés
Sokat segíthet a posztok elérésén, ha a bejegyzéseidet jól ütemezed. Egyrészt, a kommunikációd legyen kiszámítható, inkább kevesebbet posztolj, de rendszeresen és minőségi tartalommal. Határozd meg 1-2 héttel előre, mikor milyen típusú bejegyzést teszel közzé.
Szólj hozzá!