Közösségi média-tippek az éttermed számára, amelyek fellendíthetik a karácsonyi forgalmad

A járvány okozta korlátozások folyamatosan alakulnak, azonban az biztosnak látszik, hogy az idei karácsonyi időszak más lesz, mint ahogyan megszokhattuk. A nagy céges vacsorák, baráti és családi összejövetelek kiszorulhatnak az éttermekből, azonban ez nem jelenti azt, hogy Neked nem lehet szereped a lebonyolításukban. Cikkünkben arra adunk tippeket, hogy hogyan irányíthatod magadra a figyelmet az ünnepi időszakban: a házhoz szállításra alkalmas karácsonyi menü vagy a covid-biztos catering ideális megoldás lehet akkor is, ha a vendégeid saját környezetben szeretnének ünnepelni. 

A házhoz szállítás vagy elvitel biztosítása azért is elengedhetetlen, mert a legújabb felmérések szerint a vendégek többsége, 46,6%-a a beülés helyett az elviteles vagy drive-in lehetőséget választaná az éttermekben, és csak 26,2% fogyasztana szívesen helyben – függetlenül az érvényben lévő szankcióktól. Azaz az éttermek még messze nem használhatják ki a teljes kapacitásukat, az elvitel és az ételkiszállítás továbbra is kulcsfontosságú szolgáltatás marad. Éppen emiatt az is elengedhetetlen, hogy mindezt az online térben is kommunikáld – hiszen ezek a lehetőségek csak akkor adnak versenyelőnyt, ha a vendégeid is tudomást szereznek róluk.

Az étterem számára olyan a weboldala, mintha az online személyisége lenne. Ez egy fantasztikus lehetőség arra, hogy kapcsolatba kerüljön veled: az érdeklődő így megismerheti éttermed menüjét, tájékozódjon az akciókról és különleges ajánlatokról vagy asztalt foglaljon. Ezt egészíti ki a közösségi médiás jelenlét, a sikerhez azonban a mutatós, könnyen kezelhető, felhasználóbarát honlap adja az alapot. A kreatív és informatív weboldal azonban önmagában még nem elég – szükség van keresőoptimalizálásra (SEO optimalizálás), hiszen ha a Te éttermed kapja a top találatokat egy netes keresés során, innen származhat a forgalom 32,5%-a. Érdemes utánanézned a lehetőségeknek, illetve szakembereket felfogadnod a fejlesztéshez! Fontos, hogy az összes felületedet naprakészen és egymással szinkronban tartsd – ugyanazokat az adatokat, promóciókat és lehetőségeket tükrözzék! Mindeközben a vásárlóid nyelvét beszéld – térképezd fel, kik alkotják a célközönséged, és igyekezz kifejezetten őket megszólítani!

A szezonális ajánlatok esetében a legfontosabb, hogy kezdd el időben a tájékoztatást! Az ünnepekig kevesebb időnk van, mint hinnéd – a legtöbben már elkezdték megtervezni az év végi eseményeket, ezekhez pedig igyekeznek feltérképezni a lehetőségeket, hogy megtalálják a legjobb lehetőséget. Ami lehet, hogy éppen Te vagy! Az első lépés mindenképpen az, hogy jelezd a közösségi média felületeken: remek megoldásokat kínálsz azok számára, akik az otthonukban vagy a munkahelyükön szeretnék élvezni az ünnepi fogásokat. Jó, ha többféle menüvel készülsz, rugalmas megoldásokkal kísérve, a szolgáltatásodnak pedig akár az eszközök és a dekoráció biztosítása, az italválaszték, illetve a profi felszolgálás is a részét képezheti. A könnyen variálható előételek, főételek, desszertek személyre szabható megoldásokat garantálnak a vendégeidnek, a maximális kényelmüket pedig a helyszínre szállítással és a felszolgálással biztosíthatod. Gondolj az eltérő igényekre: a párokra, a nagycsaládokra, a baráti társaságokra és a munkahelyi ünnepségekre, és természetesen ne feledkezz meg a vegetáriánus és vegán vendégeidről sem!

Ha megtervezted a kiszállítást jól tűrő menüt és a különböző rendelési opciókat, nincs más hátra, mint a vendégeid tudtára adnod: felkészülten várod az idei decembert! Posztolj képeket az egyes fogásokról, videókat a készülődésről, hiszen aranyszabály, hogy a vizuális tartalmak ezerszer hatásosabbak az írottnál a közösségi médiában.

Ajánlj izgalmas kombinációkat, hívd fel a figyelmet a sokszínűségre és a rugalmasságra, hangsúlyozd a megoldásaid kényelmességét és biztonságosságát – a siker nem maradhat el! Ha egy lépéssel messzebbre mennél, köthetsz influencer együttműködéseket is az ünnepi időszakra – egy jól megválasztott, hiteles arc rengeteg érdeklődőt irányíthat hozzád, ha kipróbálja és véleményezi a különlegességeidet. A lényeg tehát az, hogy mindél több csatornán közvetítsd a vendégeid felé az ünnepi catering lehetőségét – ha rád találnak, ez legyen az első, amit megpillantanak! Így az idei rendkívüli körülményekből is kihozhatod a legtöbbet az éttermed számára – miközben a vendégeidet is maximálisan elégedetté teheted.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!