Influencerek a konyhában – így használd jól az Instagram oldalad!

2010-es indulása óta egyszerű fotómegosztó oldalból az Instagram a világ egyik legbefolyásosabb közösségi médiafelülete lett, amelyben egyebek mellett hatalmas hirdetési potenciális is rejlik. Ma már minden étellel foglalkozó, influencerbe befektetett dollár tizenkétszeresen megtérül a cégeknek. Amellett, hogy az Instagramot sokan továbbra is egyfajta online magán-fényképalbumnak használják, egyre többen szeretnék munkahellyé változtatni – így keletkeznek az influencerek, de tulajdonképpen akkor is influencerré válhat valaki, ha eredetileg nem voltak ilyen ambíciói, csupán egyre több embert mozgatnak meg a szakmai jellegű vagy véleményvezérelt posztjai. Akármelyik csoportba is tartozol, egyvalami biztos: az Instagramot érdemes jól használni, hiszen a pozitív visszajelzések és a népszerűség legtöbbször jóleső, és jövedelmező dolgok.

A cikkünkben azt mutatjuk meg, hogyan állíthatod az Instagramot az éttermed vagy a saját munkád népszerűsítésének a szolgálatába. Az első lépés: gondolkozz úgy, mint egy influencer! De milyen egy jó influencer? Hiteles, pontos, kikezdhetetlen és stílusos – a profilján pedig harmonikus az arány a saját posztok és a szponzorált tartalmak között. Legyél szerethető, szenvedélyesen rajongj az ételekért, készíts gyönyörű posztokat, könnyen lehessen veled azonosulni és az sem árt, ha van egy kis marketinges és üzleti vénád – röviden ennyi kell ahhoz, hogy sikeres gasztro influencer legyél.

A gasztronómia területén is van rá lehetőség, hogy felfigyeljenek a vállalkozásodra és együttműködéseket kössenek veled. A legjobb influencer kampányokon végigtekintve azt látjuk, hogy ezek kellő szabadságot hagynak a résztvevőknek, értéket közvetítenek, de mindemellett az influencerek önazonosak lehetnek; egy jól előkészített kampányban gondosan megtervezett üzenet, menetrend, stílus áll a posztok mögött. Gondold át, mihez adnád a saját és az éttermed arcát – bátran mondj nemet, és csak azt az ajánlatot fogadd el, ami mellett tényleg teljes mellszélességgel kiállhatsz és szakmailag hitelesen tudsz képviselni. A rajongóid hálásak lesznek érte, ha valóban csak hasznos és érdekes ajánlatokat találnak nálad!

Íme, 8 tipp, hogyan használd jól az Instagramot a konyhában!

  1.  Válassz egy figyelemfelkeltő nevet! A felhasználóneved végigkíséri az utad, mindenhol így hivatkoznak majd rád, érdemes tehát megfelelő alapokat lefektetni. Ha személyes profilt hoznál létre, a név legyen könnyen megjegyezhető, derüljön ki belőle, hogy ki vagy és mivel foglalkozol – jó ötlet például, ha a fókuszba állított ételcsoport, a kedvenc ételkombinációd vagy tevékenységed szerepel benne, esetleg a keresztneveddel kombinálva. Csekkolhatod a konkurenciát is, jó ötleteket kaphatsz tőlük!
  2.  Határozd meg, miről szóljon az oldal! Az utóbbi évek marketinges kulcsszava a brand – elengedhetetlen, hogy legyen egy határozott, saját hangod, amely egyéni, könnyen felismernek és megkedvelnek a leendő követőid. Mi a háttérsztorid, mivel foglalkozol és főként: mit szeretsz főzni? Az arculatod meghatározásához mindenképpen válaszold meg az alábbi kérdéseket is: mi a küldetésem? Miben különbözöm másoktól? Mi az oldalam célja? Versenyek, szakmai programok, barátkozás a kollégákkal, innovációk a konyhában – csupa exkluzív és népszerű tartalom forrása lehet!
  3.  Végezz fotósulit! Igen, ezt komolyan tanácsoljuk, hiszen az Instagram elsősorban a vizualitásról szól – lehetnek akármilyen jók a szövegeid és finomak az ételeid, ha senkinek nem akad meg a szeme a képeiden. Elég egy kezdő kurzus is, utána kezdődhet a gyakorlás. Az Instagramon fontos, hogy soha ne érd be félmunkával – akármilyen finom is volt, ne tegyél ki egy félig megrágott, rosszul megvilágított, homályos hamburgert, mert ezzel többet ártasz, mint használsz. Tanulmányozd a legmenőbb szögeket, stílusokat, lehetőleg használj természetes fényt, és hagyj időt a szerkesztésre is – az eredmény máris nagyságrendekkel jobb!
  4.  Légy rendszeres! Támassz önmagad és a követőid felé is elvárásokat, majd teljesítsd is be őket – ha kiszolgálod a követőid igényeit és újra és újra izgalmas tartalmakkal leped meg őket, akkor a mindennapjaik részévé válhatsz. Érdemes minden nap 1-3 posztot megosztanod, fontos azonban, hogy a minőség végig állandó legyen.
  5.  Ismerd az aktuális gasztrotrendeket! Mindenki megőrül az eszpresszó tonikért? Az összes sztárszakács édesburgonyát készít? Hirtelen az éttermek asztalait levendulacsokrok lepték el? Tegyél velük te is egy próbát – majd oszd meg a véleményed a követőiddel!
  6.  Szerezz barátokat! Az egyre inkább üzletivé váló Instagramnak is megmaradt az a jó tulajdonsága, hogy könnyen felveheted rajta keresztül a kapcsolatot a szakmával, az ismeretségekből pedig igazi barátságok is születhetnek. Kezdj el kommentelni, üzengetni a szimpatikus profilok alatt, ezzel pedig nem csupán őket, hanem az ő követőiket is megszólíthatod – lehet, hogy ők is követni fognak? Szintén a kapcsolatépítést segíti a megfelelő hashtagek használata, a kommentekre pedig sose felejts el válaszolni!
  7.  Érd be kevesebbel! Ne szomorodj el, ha eleinte nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy elképzelted. Ha kevés reakciót kapsz és csak időnként keresnek fel együttműködésre, nem tragédia – ellenkezőleg, jó lépés a sikerek felé! A vonzó képek, ötletes szövegek és az önpromóció előbb-utóbb meghálálja magát, ez pedig a vállalkozásod népszerűségén is látszani fog.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!