Még nem késő! Miért vágj bele most a kiszállításba?

Fontolgatod a kiszállítás bevezetését, de nem vagy benne biztos, hogy érdemes-e? Az alábbiakban összeszedtük a legfontosabb érveket a házhoz szállítás mellet, valamint az aktuális trendeket és a vásárlók elvárásait is bemutatjuk.

Kezdjük egy kis statisztikával: a felmérések szerint Európában a vásárlók 47 százaléka használta már a házhoz szállítást, 12 százalék pedig a koronavírus-járvány idején tervezte kipróbálni – miközben az éttermeknek csupán a 25 százalékától lehet otthonra is rendelni. A kereslet tehát látványos, miközben a kínálat még korántsem adott – aki most lép, annak még bőven akad hely a kiszállítás piacán. Feltéve, ha körültekintően, az igények és a lehetőségek felmérésével kezd bele az üzlet bővítésébe!

Az elmúlt hónapok karanténban töltött időszaka sokakat hozzászoktatott ahhoz, hogy amit csak lehet, otthonról intézzenek – s bár a kijárási korlátozásnak már jó ideje vége, sok cég tartósan a home office-ra rendezkedett be, vagy úgy alakította át a működését, hogy nagyobb hangsúlyt kap benne az otthoni munkavégzés. Azaz hiába nyithattak meg a vendéglátóhelyek, a házhoz szállításra továbbra is megvan az igény, sőt! Az otthon töltött idő ugyanis megerősítette azt az általános nézetet, hogy ami nincs fent az interneten, az nem is létezik – az emberek hozzászoktak, hogy minden egy kattintással elérhető közelségbe került, gyakorlatilag bármit megrendelhetnek online. Miért lenne ez alól pont a kedvenc ételük a kivétel? Természetesen a képet a generációs különbségek is árnyalják: a fiatalok, tehát az Y és a Z generációba tartozók számára még fontosabb, hogy azonnal, bárhol elérjék, amire vágynak, ez pedig az ételfogyasztási szokásaikra is kihat. És mivel egyre nagyobb vásárlóerőt képviselnek, elengedhetetlen, hogy figyelembe vegyük az igényeiket!

Miközben a trendek azt mutatják, hogy az otthoni főzés egyre visszább szorul a felgyorsult életritmusunk következtében, a változatosságra való igény nem csökken, ami ugyancsak az ételrendelés malmára hajtja a vizet. Étteremtípustól függetlenül a legkülönbözőbb stílusú vendéglátóhelyek esetében is megvan az igény a kiszállításra, amit hiba nem kihasználni: a klasszikus fast food mellett a fast casual és a casual helyek profiljába is beleillhet a kiszállítás, sőt, a karantén alatt néhány luxuskategóriás étterem is kísérletezett vele. És mivel a járvány következtében sok étterem még mindig zárva tart vagy végleg bezárt, akár a piaci rést is betölthetjük a környéken nemcsak azzal, hogy nyitva tartunk, hanem azzal is, hogy emellett a kiszállítást is vállaljuk.

Ráadásul a szakemberek sajnos további lehetséges járványhullámokat valószínűsítenek, így pedig a házhoz szállítás bevezetése hosszútávú lehetőség és előny is egyben – hiszen bármikor újra rákényszerülhetünk a bezárásra. Most sokkal könnyebb nyugodtan megszervezni a folyamatokat, kikísérletezni a legjobb megoldásokat, mint a járvány forgatagában – azaz a kiszállítás bevezetésével még akkor is a járvány nem várt nyertese lehetsz, ha csak az első hullám után kezdesz hozzá.

A sikeres kiszállítás három tényezőn múlik: a munkafolyamatok optimális megszervezésén, a kiszállításra alkalmas menü összeállításán és a megfelelő futárok kiválasztásán. A kihívást az jelenti, hogy minél gyorsabban jusson el az étel a konyhából a vendéghez – szerencsére azonban az Aviko számos kifejezetten kiszállítás-tűrő termékkel könnyíti meg a munkát, miközben a különböző aggregátoroldalak, mint például a Wolt, a Netpincér és a Bolt villámgyors munkát végeznek. Azaz ne hagyd, hogy elrettentsenek a kezdeti nehézségek vagy a bizonytalan kilátások – a jövő egyértelműen a könnyen hozzáférhető, minőségi megoldásoké, a jól megszervezett kiszállítás pedig pont ezt kínálja. Engedd be a vállalkozásodba idejében!  

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!