Útközben jót enni, időveszteség nélkül – interjú a Foodsdrive alapítójával

Egy applikáció, amely térképre helyezi az összes útba eső éttermet, megmutatja a kínálatukat, rendelni is tudunk rajta keresztül és még oda is vezet hozzájuk: a Foodsdrive nemcsak az úton levőknek kényelmes megoldás, hanem a vendéglátóhelyekre is új vendégeket vonzz be. A Foodsdrive megálmodójával, Kántor Lászlóval beszélgettünk.

foodsdrive

Mutassátok be néhány mondattal, hogy pontosan kinek és miről szól a Foodsdrive szolgáltatása!

A Foodsdrive egy olyan étteremajánló rendszer, melyet navigációval integráltunk. Éttermeknek és étterembe járóknak készítettük. Az éttermek létrehozhatnak „webéttermeket” a rendszerben, melyben minden információt megadva – köztük a legfontosabb a digitális étlap – felkerülnek a térképünkre. Az éttermekbe járók pedig a térképen a navigáció segítségével válogathatnak az útjukba eső éttermek ajánlatai között. Az ötletet az adta, hogy egy síelés alkalmával, az utunk során szerettünk volna gyorsan valahol étkezni (de nem gyorsétteremben). Az internetet böngészve azzal szembesültünk, hogy nagyon sok étteremnek vagy nincs, vagy mobilon nehezen kezelhető weboldala van (a legtöbbnek csak Facebook oldala létezik). Jobb esetben, ha létezett is színvonalas weboldala, mire ott megtaláltuk az étlapot és a címet, már előjött egy-két ősz hajszál. Arról nem is beszélve, hogy ha sikerült is kiválasztanunk az éttermet, akár egy órát veszítethettünk az utazásból a rendelésfelvétel és az étel elkészítése miatt.

Illetve a másik probléma az volt, hogy nem derült ki, pontosan hol is van az étterem fizikálisan. Csak a weboldalon található címből nem tudjuk elképzelni, hogy nekünk most útba esik vagy nem; a címet külön be kellett írni a navigációs rendszerbe, hogy lássuk, jó-e nekünk. Ekkor jött az ötlet, hogy hozzunk létre egy olyan rendszert, aminek a következő tulajdonságai vannak:

  • térképen lássuk az éttermeket (navigációs rendszerben, az útvonalunk mentén)
  • gyors legyen, az árakat egyből lássuk (ez érdekel mindenkit),
  • ízelítőként legalább egy képet lássunk a helyről, mellette pedig sok információt (pl. kisállatot be lehet-e vinni stb.),
  • lehessen előrendelést leadni (mire odaérünk, legyen kész az étel),
  • rendelés után vigyen oda a navigáció.

Jelenleg csak online fizetési lehetőség van a rendszerben, amit szeretnénk bővíteni. Most dolgozunk azon a fejlesztésen, hogy helyben lehessen készpénzben is fizetni (ezt sok éttermes szeretné). Illetve egy későbbi fejlesztési tervben benne van a piacteres fizetési megoldás, amikor az online bankkártyás fizetésből adódó pénz automatikusan az étterem számlájára érkezik, kikerülve minket. Egy olyan fejlesztést is tervezünk, hogy lehessen ételre keresni az adatbázisunkban. Például ha valaki halászlét szeretne enni, akkor könnyedén tudjon azon éttermek közül választani, amelyeknél megtalálható.

Milyen előnyökkel jár, ha valaki csatlakozik hozzátok? Jelenleg mekkora az országos lefedettségetek?

Jelenleg „étteremgyűjtési” fázisban vagyunk. Ami azt jelenti, hogy várjuk azon éttermek jelentkezését, akik látnak fantáziát egy ilyen újításban. A Foodsdrive előnye, hogy aki belép a rendszerbe, egy új marketingeszközt kap teljesen ingyen. A mai nappal 230 étterem van a rendszerünkben országosan, amit kb. két hónap alatt sikerült elérnünk.

Hol, milyen felületeken tudnak a vendéglátósok csatlakozni hozzátok?

A weboldalunkon tudnak regisztrálni. A regisztrációt követően tudják az admin felületükön feltölteni az adatokat. Ha mindent feltöltöttek, mi elhelyezzük az éttermet a térképen.

Van kifejezett célcsoportotok a vendéglátáson belül?

A célcsoportunk mindazok, akik ételt állítanak elő és rendelkeznek ehhez szükséges engedélyekkel (éttermek, hotelek, kávézók, streetfood-os helyek, de még akár benzinkutak is). Természetesen mi nem ellenőrizzük az engedélyek meglétét, csak egy hirdetési platformot adunk, amit ezek a vállalkozások ingyen használhatnak.

A Covid-19 vírus milyen hatással volt a szolgáltatásra? Van-e olyan funkció, ami a járványveszély miatt került be / ki az applikációból?

Kicsit minket is szíven ütött. De mivel bevezető fázisban vagyunk, így azt gondolom, hogy annyira mégsem befolyásolt. Az applikáció funkcióit nem érintette. Mi úgy tekintünk erre a vírushelyzetre, hogy kivárunk: arra az időpontra koncentrálunk, amikor visszaáll minden. Talán mondhatok ilyet, hogy a vírushelyzet egy még kicsit fel is keltette az érdeklődést a szolgáltatásunk iránt. Mindenki szeretne most új ügyfeleket szerezni.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!