„Segítőkké váltunk” – a Wolt működése a koronavírus idején

A koronavírus-járvány okozta válság alaposan átrendezte a gasztronómiai körképet, hiszen hatalmasat nőtt az ételrendelés és kiszállítás jelentősége. A változásokról a hazai ételkiszállítás egyik legfontosabb szereplőjét, a nemzetközi hátterű Wolt-ot kérdeztük. Olvassátok el Tajta Ákossal készült interjúnkat!

wolt

Kérlek, mutassátok be a Wolt hazai és nemzetközi hátterét: hol és mióta vagytok jelen, mekkora partnerhálózattal dolgoztok?

A Wolt egy 2014-ben Finnországban alakult, mostanra már 23 országban jelen lévő cég, amely étel házhozszállítással foglalkozik. A kezdetekben startupként egyetlen országban indult vállalat mára már egy 1000 fős céggé nőtte ki magát. A magyar piacon 2018. májusában jelentünk meg, azóta folyamatosan növekszünk. A kezdetekben csak Budapesten, kisebb szállítási területtel, szűkített étteremkínálattal kezdtük el a szolgáltatást, majd az elmúlt két évben igyekeztünk folyamatosan bővülni mind területben, mint étteremkínálatban. Ennek köszönhetően most már 4 városban, Budapesten kívül Pécsett, Győrben és Debrecenben is jelen vagyunk, illetve közel 1000 éttermi partnerünk ételeit szállítjuk ki.

A COVID-19 okozta koronavírusos járvány rendkívüli hatással van a hazai gasztronómiára, így körülöttetek is biztosan a feje tetejére állt a világ: milyen változásokat észleltetek az elmúlt néhány hétben?

Az elmúlt két hétben, a veszélyhelyzet kihirdetése óta teljesen felborult a Wolt működése, egyik napról a másikra kényelmi szolgáltatásból segítő szerepre váltottunk.

A nálunk ételt rendelőknek abban tudunk segíteni, hogy könnyebben betarthassák a kijárási korlátozást és az izolációt, valamint minimalizálhassák még az élelmiszervásárlás miatt kint töltött időt is. Az éttermeket azzal tudjuk segíteni, hogy lehetőséget biztosítunk számukra a lehető leggyorsabban a Wolt rendszerébe kerülni és kiszállítást végezni, hiszen számukra az új korlátozások miatt ez az egyetlen bevételi forrás lett, a túlélésük zálogává vált. Az elmúlt két hétben körülbelül 600 étterem keresett meg minket, ami tízszerese a normál időszakokban megszokottnak. Ebből körülbelül 300 étteremmel már le is szerződtünk, ők elkezdtek rajtunk keresztül házhoz szállítani.

A rengeteg állását elvesztett embert pedig lehetőségeinkhez mérten futármunkával igyekszünk segíteni, futárpartnereink számát a kereslet növekedésével megegyező mértékben növeljük.

Több kutatás is rámutatott arra (WHO, EFSA), hogy az ételrendelés továbbra is az egyik legbiztonságosabb élelmiszerbeszerzési forrás. Hogyan tudjátok növelni a fogyasztói bizalmat az ételkiszállítás iránt?

Bevezettük az érintkezésmentes kiszállítást, aminek keretein belül a futárpartnerek nem találkoznak a megrendelőkkel, védve ezzel őket és a megrendelőt is. Ez nálunk jelenleg már az alapbeállítás, vagyis minden rendelést automatikusan így szállítunk. A megrendelő megadhatja, hová szeretné kérni a szállítást és a futárpartner otthagyja a csomagot. A piac nagyon gyorsan adaptálódott ehhez, most a kényelmet egyértelműen felülírja a biztonság.

wolt, érintésmentes kiszállítás

Hogyan reagáltok a megváltozott piaci igényekre?

A rengeteg új étterem mellett bővítettük és még tovább fogjuk bővíteni a kiszállítási területünket. Egyelőre azokban a városokban növekszünk, ahol már jelen vagyunk, a más városokban való megjelenést csak később tervezünk. Folyamatosan szerződünk le új futárpartnerekkel a kereslet alakulásának függvényében. Ezt a folyamatot is igyekeztük a lehető legjobban digitalizálni, a futárpartnerek betanítása online folyik, egyedül a felszerelésüket szükséges személyesen átvenniük. Azonban ezt is egyesével, előre megadott időpontokban tehetik meg. Emellett az éttermeinknek is folyamatosan javaslatokat teszünk a higiéniás szabályok extra magas szintű betartására.

Melyek itthon a legkedveltebb ételek, megugrott valamelyik típus népszerűsége?

Ezen a téren nem sok változás történt. Az olasz konyha és a hamburger továbbra is listavezető, és a különböző ételtípusok rendelési arányának megoszlása sem változott számottevően az otthon töltött napok alatt. Az utóbbi időben egyre népszerűbb egészséges és vegán kategória is az élmezőnyben maradt.

wolt, ételkiszállítás

Vannak olyan problémák, amelyekkel napi szinten szembe kell néznetek?

A vendéglátás helyzete jelenleg nagyon bizonytalan, pedig ettől függ, hogy milyen kínálatot tudunk biztosítani a megrendelőknek. A rengeteg újonnan csatlakozó étterem mellett sajnos bezárások is nagy számban előfordultak, illetve az újabb szabályozásokat is folyamatosan követnünk kell, alkalmazkodnunk kell hozzájuk.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!