Hogyan írj jó hírlevelet az éttermed számára?

Manapság, amikor hetente akár tucatnyi (kért vagy kéretlen) hírlevelet kapunk különböző szolgáltatóktól vagy cégektől nem túlzó azt állítani, hogy nagy része azonnal eleve a spam mappában landol vagy amennyiben mégsem, akkor az email fiókunkat töltik meg. A legtöbb hírlevél azonban sohasem kerül elolvasásra, így feleslegessé válik minden ráfordított erőforrás, így nem érik el eredeti céljukat. 

Mindezek fényében a hírlevél egy hasznos marketing eszköz vagy inkább bosszantó spam? A cikkünkben azokra a kardinális kérdésekre keresünk választ, hogy miképpen használjuk a hírlevelet, mint az egyik leghatékonyabb marketing csatornát, hogyan tervezzük meg a hatékony és figyelemfelkeltő hírlevelet, milyen irányelvek szerint építsünk design-t és kitérünk még egyéb hasznos tippekre is!

Elsőként a legfontosabb megemlíteni, hogy mint mindenben itt is fontos a pontos tervezés, ami alapján meghatározásra kerül hírlevél küldési stratégiánk: érdemes nem pusztán eseti jelleggel küldeni a hírleveleket, hanem itt is javasolt folyamatos kapcsolatépítésben gondolkozni! Itt máris elengedhetetlen meghatároznunk a hírlevelünk leendő célcsoportját, annak szegmentálását is. Nagyban megkönnyítheti a hatékony és megfelelően megírt hírlevelek összeállítását, ha tudjuk, hogy kik olvassák azokat és melyek az elvárásaik.

Egy attraktív és figyelemfelhívó tárgy rovat kulcsfontosságú: sok esetben itt már eldől, hogy a célszemély megnyitja-e azt vagy egyből a spam mappába kerül a hírlevelünk. Itt ügyelnie kell a szerkesztőnek, hogy a tárgymezőben szereplő promóció, akció kulcsszavakat a legtöbb levelezési rendszer spam-ként érzékeli, így tanácsos azokat kerülni.

Rendkívül igényessé és stílusossá tudjuk a hírlevelünket tenni, ha a tevékenységünkkel harmonizáló fejlécet, láblécet – egyfajta keretet választunk, amelyben a levél alján egyből megjeleníthetjük a social ikonjainkat (facebook, instagram, youtube), így át tudjuk irányítani a célszemélyt más felületeinkre is. A láblécben mindenképpen helyet kell kapnia a leiratkozás gombnak is – ezt szerepeltethetjük apróbb betűvel, lényeg, hogy, aki szeretne leiratkozni, az megtehesse.

Amennyiben képet szeretnénk a hírlevélbe illeszteni, tartsuk szem előtt az „egyszerűen nagyszerű” ökölszabályt és linkeljük rá a promózni kívánt aloldalt. Nem kell lemondanunk a kreativitásról sem, amennyiben call to action gombot illesztenénk a hírlevélbe: a hagyományos „részletek, kattints, bővebben” címkék helyett lehetünk bátran formabontóak! A lényeg a figyelemfelhívás és az olvasó érdeklődésének felkeltése.

Fontos kitapasztalni a legoptimálisabb kiküldési időpontot is: általánosságban elmondható, hogy a dolgos délelőttök a legmegfelelőbbek mindenre, hiszen az emberek többsége ilyenkor gép előtt van, és adminisztratív teendőit végzi.

Mai digitális világunkban általános trend, hogy a legtöbben inkább mobileszközről olvassák a bejövő leveleket, semmint asztali gépről: kulcsfontosságú tehát a reszponzív, avagy képernyőre optimalizált design.

Sok olvasót veszíthetünk, ha a hírlevél nem a kívánt formátumban landol a postaládában, így érdemes időt szentelni a formátum helyes meghatározására is: nem mindenki szeret HTML formátumú leveleket kapni, sőt egyenesen tiltja azokat. Célszerű a hírlevélben a sima szöveges (txt) verziót is beállítani, azonban itt is ügyelni kell a szöveg olvasóbarát tagolására.

Végezetül ellenőrizzük rendszeresen a kiküldött hírleveleink sikerességét: a legtöbb rendszer képes arra, hogy statisztikát készítsen a kiküldött leveleinkről, ezt mindenképpen érdemes figyelemmel kísérni és levonni a tanulságokat, hogy korábban mely típusú hírlevelek voltak sikeresek.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!