Digitalizáció a szállodákban

Generációtól függetlenül napjainkban a digitális megoldások kulcsfontosságú szerepet töltenek be, hiszen számos megoldás egyszerűbbé, élvezhetőbbé és könnyebben tervezhetőbbé teszi a mindennapokat. Nincs ez másképp a turizmusban, azon belül pedig a szállodai iparágon belül sem. Számos tanulmány rámutat, hogy a szállodai szobák foglalásának több mint 50%-a valamely online platformon vagy éppenséggel utazási irodákon keresztül történik.

Ezzel egy időben az utazás tervezésének folyamata is megváltozott: az átlagos utazó manapság már csupán a foglalás előtt néhány héttel kezdi csak meg a szálláskeresést, és nincs a fejében hotelmárka sem a kezdet kezdetén. Egyre többen használnak napi szinten utazási applikációkat, ahol manapság nem pusztán szállást tudunk foglalni, hanem sok esetben az alkalmazás lehetőséget nyújt akár a vacsoránk megrendeléséhez is.

Digitális megoldások azonban nem pusztán a szálláshelyek elérését vagy étlap böngészését teszik könnyebbé: a digitalizáció az egész vendégélményt alapjaiban meghatározó kulcsfontosságú elem.

Talán bele sem gondoltunk, hogy a szállodai szobánkat elfoglalva hány féle digitális eszköz, megoldás segíti elő a minél önfeledtebb kikapcsolódásunkat. Számos hazai szálloda rendelkezik már a rendkívül népszerű „smart” megoldásokkal. Egy applikáció segítségével könnyedén irányíthatjuk tabletünkről szobánk világítását, hőmérsékletét, válthatunk TV csatornát – mindezt egy készülékről vezérelve. Több szállodában már a becsekkolás folyamatát is megejthetjük mobiltelefonunkról vagy éppenséggel a szálloda recepciója előtt kihelyezett digitális állványon keresztül is.

A szállodaiparban bevett digitális eszközök és alkalmazások számos előnnyel bírnak a mindennapok során: gondoljunk csak egy fárasztó utazás után a bejelentkezésre, szállodai regisztrációra – minderre nincs szükség, amennyiben mobiltelefonunkról már útközben mindezt megtettük, így egyrészt időt spórolunk, másfelől pedig az esetleges nyelvi nehézségeket is áthidalhatjuk.
A szállodai okos megoldások előnyeiről már ejtettünk néhány szót: ki az, akit ne tudnának elvarázsolni az interaktív megoldások? Ráadásul gazdasági szempontból is kifejezetten előnyösek, hiszen a napjainkban égető munkaerőhiányt is részben orvosolni tudják vele a szakemberek és a szálloda üzemeltetési költségei is csökkenthetők általa.

Nem szabad azonban elfeledkeznünk a digitalizáció árnyoldalairól sem: a korábban oly fontos, és a szállodai vendégélményt alapjaiban meghatározó személyes interakciót egyetlen online vagy digitális megoldás sem tudja helyettesíteni, továbbá esetleges panaszok, azonnali megoldást kívánó helyzeteknél sem tud segítségünkre sietni egyik okos készülékünk sem.

Mindazonáltal valóban nem túlzó azt állítani, hogy a digitalizáció a szállodaipart is új köntösbe bújtatta.

pap_mark_alairas

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!