Betekintés a fine dining éttermek világába

Az már nem titok, hogy a fine dining szektorban nagy hangsúlyt helyeznek a kreativitásra úgy a tálalás, mint az alapanyagok párosítása során. Elsőnek Gault és Millau fogalmazta meg a kreativitás és innováció fontosságát, mint a fine dining gasztrokultúa egyik alaptételét. Cikkünkben arra hozunk tippeket, milyen marketing fogásokkal lehet a legjobban megragadni a fine dining éttermek rajongóit.

szeptember_taylor-grote-UxhIU5f5GN4-unsplash

Mi az, amit a vendégek a leginkább értékelnek?

A kulináris élmény mellett a fizikai és digitális megközelíthetőséget. Az már régen nem kérdés, hogy milyen nagy szerepet játszik az étterem sikerességében a könnyű megközelíthetőség, de a kutatás szerint egyre fontosabbá válik az, hogy az éttermek weboldala reszponzív legyen, tehát mobilon és asztali gépen is egyaránt látható legyen úgy a kínálat, mint a galéria. Erre azért is van nagy szükség, hiszen a vendégek közel 81%-a mobilon keresztül keresi az éttermeket, és a turisták 72%-a is az okostelefonjára támaszkodik, ha arról kell döntenie, hol étkezik.

Gondoltad volna, hogy az Y és a Z generáció tagjainak több mint fele legalább hetente három alkalommal étkezik házon kívül? Az Instagram felemelkedésével az étkezés már nem csupán szükséglet, hanem egy megosztásra érdemes élmény. A fine dining ételek pedig a minimalista tálalással, a szokatlan ízkombinációkkal jó alkalmat nyújtanak arra, hogy a vendégek megörökítsék a mesteri fogásokat.

Hogyan tűnhetsz ki a tömegből?

A legtöbb ember számára az éttermed weboldala az első lépcsőfoka az elköteleződésnek. Fontos, hogy az oldal színvilágában és minimalizmusában törekedjen az étterem fine dining jellegének hangsúlyozására. Aki megnyitja a weboldaladat, ezzel már képet alkothat arról, mire számíthat, ha a következő vacsora alkalmával a te éttermedbe tér be.

A figyelmes és professzionális kiszolgálás mellett, a gourmet vendégek igényei közé tartozik az is, hogy megértsék az ételt, az összetevőiket és a konyhatechnológiai eljárásukat. Az, ami megkülönbözteti a fine dining éttermekben történő személyes szolgáltatásnyújtást az egyéb szolgáltatásoktól, a pozitivitás és vendégközpontúság folyamatos sugallata, valamint személyes kapcsolat kialakítása a vendégekkel, és hogy soha ne látszódjon rajtuk bármilyen frusztráció a munkájukkal kapcsolatban. A különböző munkatípusokhoz különböző tudású és különböző személyiségjegyekkel rendelkező emberek szükségesek.

Mi a helyzet a hazai fronton?

Amikor a magyarokat is érintő felmérés során megkérdezték, kinek mi jut eszébe a fine dining kifejezésről, a legtöbben (19%) a „kis adagok / kevés étel” választ adták, ezt követte a „drága / túlárazott” (14%), és csupán a harmadik helyen szerepelt először pozitív meglátás: „gasztro élmény / finom ételek / ízélmény”. Szintén árulkodó ugyanakkor, hogy a kérdésre ténylegesen a „nem tudom” volt a leggyakoribb válasz, így az biztos, hogy van még mit tanulni és tanítani a magyar éttermek látogatóinak és üzemeltetőinek.

Forrás: restaurant.eatapp.co

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!