4+1 marketing tipp, amelyekkel növelheted a forgalmat!

Az éttermek közötti verseny egyre kiélezettebb, így érdemes minden részletre odafigyelni az üzemeltetés során. A kitűnő alapanyagokból készült menük és a kifogástalan tálalás mit sem ér, ha az éttermed elveszik a nagy versenyben. Cikkünkben 4+1 marketing tippet hozunk arra, hogyan tudsz még több ember számára kihagyhatatlan fogásokat kínálni.

  1. Legyél képben!

Ha számodra sem ismeretlen az Instagram, akkor láthatod, hogy az egyik leggyakrabban fotózott téma az étkezéshez kötődik. Legyen szó egy otthon készített vasárnapi ebédről, vagy a város legfelkapottabb kínálatáról, a #mutimiteszel hashtaggel ellátott fotók egyértelműen a legnépszerűbb Instagram kontentek. A népszerűségéből adódó egyik legfontosabb tanulság, hogy éttermed egyik optimális reklámeszköze a profi képek közzétételében rejlik. Alkalmazz egy tehetséges fotóst, aki kreatív ötleteivel nem csupán egyszerű fotókat készít, de a fényképeken képes visszaadni az éttermed hangulatát. Az elkészült képeket használd a honlapodon, szórólapokon és illusztrációként a menüsorod mellett!

marketing_tipp

  1. Targetáld a hirdetéseket

A geotargetálás – vagyis a hely szerinti célzás – során meghatározhatjuk a látogató helyzetét az IP cím és/vagy WiFi/GPS adatok alapján, és az oldalunk egy specifikus tartalma e szerint a hely szerint lesz kiszolgálva. Egy egyszerű példa erre az, ha a Google keresőjébe beírjuk a „marketing” szót, akkor az első találatok nagy valószínűséggel igazodnak a keresést indító személy valósított nyelvéhez és tartózkodási helyéhez. Éppen ez utóbbi miatt érdemes kihasználnia az éttermeknek is ezt a célzási lehetőséget, hiszen a legtöbb ember a lakhelyéhez, vagy a jelenlegi tartózkodási helyéhez közeli vendéglátói egységeket keres. A geotargetálás segít abban, hogy potenciális vendégeket érj el, így a hirdetésre fordított költségek kamatostul megtérülnek.

  1. Küldj ki hírleveleket!

Nem kell heti hírlevéllel bombázni a követőidet, éppen ellenkezőleg, a túl sok tartalom ugyanis nem segíti, hanem hátráltatja a levelek megnyitási arányát. A mennyiség helyett helyezd a minőségre a hangsúlyt! Kínálj exkluzív ajánlatot azoknak, akik feliratkoznak az eDM-ekre, így például helyezz el kuponokat a hírlevélben, amelyet bármikor beválthatnak az éttermedben! A kedvezmények mellett pedig közölj velük exkluzív híreket, ilyen lehet egy új étel, egy érdekes rendezvény, vagy az ünnepi nyitva tartás is.

  1. Online foglalási lehetőségek

Ha éttermed a város frekventált helyén van, és sok külföldi vendég fordul meg, akkor érdemes fontolóra venni, hogy beregisztrálj az Open Table rendszerébe! Ez az online rendszer lehetőséget nyújt a vendégeknek, hogy az igényeiknek megfelelő helyszínen foglalhassanak asztalt. A szűrési feltételeknek köszönhetően segítheted a vendégeket a választásban, így például beállíthatod, hogy rendezvények lebonyolítását (születésnap, évforduló) is vállalod, de feltüntetheted azt is, hogy éttermed inkább az otthonos, meghitt étkezéseknek ad teret.

+1. Jó kapcsolat kiépítése

Az új éttermek nyitása előtt számos kihívással szembesülhetsz. Az egyik legnagyobb pedig az, hogy a kezdeti alacsony forgalom miatt kevesebb visszajelzést kapsz a vendégektől. A nyitás után fontold meg, hogy vendégül láss egy ismert food bloggert! Keress lehetőséget a sajtónyilvánosságra. Egy jól megírt interjú rengeteget segíthet abban, hogy éttermed szélesebb körben is ismertté váljon.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!