Egészségtudatosság a konyhában

Az egészséges táplálkozás, a tudatos életmód egyre nagyobb teret hódít. A fogyasztók nem csupán az ételek ízét, de összetételét, vitamintartalmát, sőt származási helyét is fontosnak tartják. Ezzel egyidejűleg megnövekedett az elvárás az éttermek felé is, hiszen a vendégek egyre inkább az egészséges, alacsony energiatartalmú ételeket keresik. Már néhány apró lépéssel is javíthatod az elkészített ételek minőségét, blogbejegyzésünkben összeszedtük a legfontosabb praktikákat!

 

Egészséges étel

 

Vitamintartalom

Bár a munkafolyamat felgyorsítása érdekében a legtöbben már előre elkészítik, feldarabolják a hozzávalókat, a zöldségfélék esetében azonban célszerű ezt minél később, közvetlenül a főzés előtt megtenni. Emellett azzal is sokat segíthetünk, ha a zöldségeket nem főzéssel, hanem párolással készítjük el, mivel így jóval kevesebb vitamint veszíthetünk. A főzőedényt mindenképp fedjük le a párolás során, a vitaminoknak ugyanis nem csak a magas hőmérséklet árthat; fény hatására szintén távoznak. Ha mindenképp főzni szeretnénk a zöldségféléket, akkor ne hideg vízben kezdjük el a folyamatot, lassan forralva fel a vizet, hanem a már forró vízbe tegyük bele a zöldségeket!

 

Biztonságos anyagbeszerzés

Már több ízben hangsúlyoztuk, hogy a minőségi és egészséges ételek a kiváló alapanyagoknál kezdődnek. Fokozottan figyeljünk oda, hogy honnan szerezzük be a hozzávalókat, illetve milyen környezetben készítették azokat elő. Igyekezzünk például olyan zöldségeket választani, amelyeket vegyszerek és műtrágya nélkül termesztettek. Mi ebből a szempontból is bátran ajánljuk az Aviko termékeit hiszen azok kivétel nélkül szigorúan ellenőrzött burgonyából készülnek. Ha megbízható forrásból származó anyagokkal dolgozunk, azzal az általunk elkészített ételek minőségét is nagyban javíthatjuk.

 

Kevesebb zsiradék

A panírozott húsokat sokan kedvelik, azonban a serpenyőben történő sütés során nemcsak zsírt, de nagy mennyiségű káros anyagot juttathatunk a szervezetünkbe. Ha egészséges ételt szeretnénk felszolgálni vendégeinknek, akkor érdemes eltérnünk a hagyományos eljárástól: készítsük el rántott ételeinket sütőben! A húsok így akár 50%-kal kevesebb zsiradékot vehetnek fel a sütés folyamán – érdemes tehát átgondolni!

 

Hosszabb eltarthatóság vákuumcsomagolással

A vákuumcsomagolás nem kizárólag higiéniai szempontból előnyös. A vákuumcsomagolt készítmények eltarthatósága jóval hosszabb, így gazdaságossági szempontból is megéri ezt az eljárást választani. A csomagolás révén esetenként akár 1-2 napról egy teljes hónappal is megnövelhetjük az eltarthatóságot. Ennek oka, hogy az így tárolt élelmiszer nem oxidálódik, illetve a benne lévő baktériumok – oxigén hiányában – sem képesek szaporodni. A vákuumcsomagoláshoz egy kimondottan erre a célra kifejlesztett műanyag tasakba kell helyezni az élelmiszert. A csomagból egy speciális gép kiszívja a levegőt, ezután forrasztással azonnal lezárja a csomagot. Érdemes ebben a vákuumtasakban megfőznünk az ételt, mivel ezáltal az élelmiszert nem éri víz, így a benne lévő tápanyagok sem távoznak belőle.

 

Forrás: egeszsegermre.com, vital.hu

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!