Éttermi sztereotípiák

Az étkezés biztosítása a szállodai ellátás része, a magasabb kategóriát képviselő hotelek pedig különösen ügyelnek arra, hogy színvonalas étkezést nyújtsanak kellemes környezetben. Így van ez a Hotel Nemzetiben is, ahol a büfészervizes reggelin túl a la carte étterem is működik.

Érdekes módon azonban a szállodai éttermeket még mindig tévhitek, negatív sztereotípiák övezik, melyek visszatarthatják a potenciális látogatókat attól, hogy kipróbálják az éttermet. Miért lehet ez? Mit lehet tenni ellenük? Szakértőnk, Pap Márk segítségével utánajártunk! 🙂szállodai éttermek

Az emberekben főként az a sztereotípia fogalmazódott meg a szállodai éttermekkel kapcsolatban, hogy nem ugyanazt a színvonalat nyújtják, mint a kizárólag étteremként funkcionáló vendéglátóegységek. Az emberek fejében az élt, hogy nagyon kis adagokat kaphatnak, nagyon drágán. Valahol ennek alapja is van, mert régen valóban rendkívül túlárazottak voltak a szállodai éttermek. Lényegében olyan luxust jelentett szállodában étkezni, amit egy átlagember nem engedhetett meg magának és emiatt jellemző volt, hogy a szállodában csak a tehetősebb külföldi vendégek vagy a szállóvendégek étkeztek.

Saját példánkon a mai napig látom ezek hatásait: sokan hozzánk se mernek bejönni a hasonló sztereotípiák miatt, pedig egy kellemes vacsorát költhetnének el jó környezetben. Ráadásul úgy gondolom, hogy egy szállodában sokkal jobban figyelnek a vendégre, hiszen mi egyébként is egész nap ezt csináljuk. 🙂

Véleményem szerint most már jó irányba haladunk: a szállodák észrevették a problémát, és sokféle módon kezdtek el rá reagálni. Sok szálloda úgy próbált meg nyitni a vendégek felé, hogy külön arculatot adott az éttermének, különválasztotta egymástól az éttermet és a szállodát. Ezzel kicsit nyitottabbá, közvetlenebbé tették a nem szállóvendégek felé, mert bár az étterem és a szálloda közt át lehet járni, mégis külön neve, külön bejárata van. Ez be is indított valamit az emberekben, kíváncsiak lettek. 🙂

Emellett persze optimalizálták az árakat is. Próbálták vonzóvá tenni a kínálatot ebédmenükkel is – ez a különálló éttermekben már bevált szokás. A dolog lényege, hogy olcsóbb áron, kettő vagy három fogást kínálnak. Az embereknek így kifejezetten megéri, hiszen jó áron, igényesen elkészített ételt kaphatnak. Ugyanígy gyakoriak a happy hour akciók is, vagyis a bizonyos kijelölt időtartamban való különleges ajánlatok: kávé mellé ajándék sütemény, két koktél egy áráért, stb.

Másrészt az is igaz, hogy sokan azt gondolják, csak az itt lakók jöhetnek be az étterembe – ennek az okát szintén nem tudom, hiszen ez soha nem volt így. Igaz, hogy a régi szállodák esetében nehezebb a kivitelezés, mert ott a vendégnek végig kell mennie az egész szállodai részen ahhoz, hogy eljusson az étterembe: a recepción, a folyosón, felvonón – ez okozhat egy kis frusztrációt. Az éttermek különválasztásánál erre is ügyeltek, és egyenesen az utcáról nyitották az éttermet, hogy elkerüljék ezt az érzetet.

Az is igaz továbbá, hogy sokan gyorsan szeretnének enni – éppen csak kiugranak szünetben egy ebédért, így nem tudják rászánni az időt. Talán emiatt is félnek bejönni, mert azt hiszik, hogy szállodai étteremben étkezni hosszabb procedúra. Pedig nem feltétlen kell időigényes ebédet vagy vacsorát választani, a kínálatban könnyed, gyors ételek is megtalálhatóak, és az adagok is optimalizáltak.

A probléma orvoslásában fontos szerepet játszanak a hirdetések, akár online- vagy reklámfelületeken. Ez a legfőbb megoldás: minél több fórumon el kell juttatni az emberekhez, hogy ide be lehet jönni étkezni. Mi is hirdetünk akciókat, alkalomhoz illő menüket készítünk és kínálunk Facebookon is: karácsonyi menü, szilveszteri menü, halloween-i menü. Ezeken a csatornákon keresztül teremtünk lehetőséget arra, hogy az ilyen eseményekről a betérő vendégek is értesüljenek és asztalt foglalhassanak. Szerencsére ennek sikere is van, jó visszajelzéseket kapunk. 🙂

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!