Rendezvényszervezés az étteremben – Miért és hogyan csináljuk?

 

Az általános funkcióján kívül számos lehetőség rejlik egy étteremben, melyeket érdemes lehet kihasználni, ha szélesebb vendégkörre, több új látogatóra, vagy egyszerűen csak hírverésre vágyunk. Tökéletes megoldás például a rendezvényszervezés, ami rengeteg előnnyel járhat marketing szempontból. Kiemelik az étterem egyediségét, elősegítik a vendégek emocionális bevonódását, új látogatókat vonzanak, sőt, a képek és élménybeszámolók alapján olyanok is kedvet kaphatnak, akik egyébként nem tudnának az étterem létezéséről se. De milyen rendezvényeket érdemes szervezni és hogyan? Kapacitástól függően több megoldás létezik, ezek közül mutatunk be néhány lehetőséget.

Ha mi adjuk a helyszínt…

A rendezvényszervezés legegyszerűbb és legkevesebb időt, kapacitást és humánerőforrást igénylő formája, amennyiben éttermünket csak helyszínként biztosítjuk – például esküvők, csapatépítők, bankettek számára. Természetesen a felmerülő igények szerint előfordulhat, hogy az általános menüsortól eltérő, vagy akár speciális menüsort kell készíteni az eseményre, de a szervezéssel járó rengeteg munka nem minket fog terhelni. Ilyenkor dolgozóink számára lényegében egy fix létszámos – tehát munkaerővel előre kalkulálható – munkanappal kell számolni. Természetesen a vendégsereg kívánalmai eltérőek lehetnek. Egy skála két végpontját nézve az abszolút általánostól az egészen extrém kérésekig bármi felmerülhet – ezeket érdemes előre tisztázni, hogy aznap már a lehető legkevesebb meglepetés érjen minket.

rendezvényszervezés az étteremben

Ünnepre hangolódva…

Amennyiben van kapacitásunk saját események szervezésére és rendezésére, úgy továbbra is több lehetőség közül választhatunk. Tarthatunk alkalomhoz igazított esteket például ünnepek kapcsán: Karácsonyi est, Szilveszter, Valentin nap és így tovább. Erre természetesen külön menüsorral kell készülnünk, illetve az étterem hangulatát is ünnepivé kell tenni – tematikus dekorációval, alkalomhoz illő háttérzenével, sőt, akár a felszolgáló személyzet öltözetét is igazíthatjuk az adott ünnephez. Kedveskedhetünk ünnepi ajánlatokkal is: Karácsonykor például adhatunk házi szaloncukrot a vacsora mellé, vagy Valentin napon kínálhatunk ajándék szív alakú csokoládét, de készíthetünk egyedi italokat is. Aktivizálhatjuk vendégeinket is, amennyiben például előre meghatározunk egy dress code-ot és bátorítjuk őket, hogy osszák meg az este élményeit a közösségi média csatornákon.

Marketing szempontból fontos, hogy jó előre beharangozzuk az eseményt, legalább 1 hónappal előtte már jelenítsük meg a különböző online csatornákon, később pedig komplett marketing kampányt is érdemes felépíteni. Amennyiben úgy tűnik, hogy jelentős számú vendég érdeklődik az esemény iránt, határozzunk meg egy limitet és hozzunk létre regisztrációs felületet – így könnyebb kalkulálni, és nem esünk abba a hibába, hogy alá-vagy fölé becsüljük a készleteket. Nagyszerű marketingfogás lehet, ha az eseményhez előre kitalálunk egy hashtag-et, melyet már a beharangozás folyamán is rendszeresen használunk, és megkérjük vendégeinket, hogy ők is tegyenek így, ha posztolnak az eseményről. Még inkább célravezető lehet, ha egy általános, népszerű hashtag-gel együtt használjuk, így nem pusztán „saját kis közösséget” tudunk kiépíteni, de széles felhasználói kört is elérhetünk.

Tematikus estek, workshopok

Gondolkozhatunk hosszabb távon is, és a rendezvényszervezés keretében akár esemény-sorozatokat is lebonyolíthatunk. Erre tökéletes megoldást nyújtanak a tematikus estek vagy workshopok. Ahogy mi blogbejegyzésekben mutatjuk be hónapról hónapra valamely ország egyedi street food fogásait, úgy éttermesként is kialakíthatunk hasonló tematikát. A kívánt időtávtól függően rendezhetünk például egy éven keresztül havonta egy estét, vagy akár 5 hónapon keresztül heti rendszerességgel eseményeket. Azt is eldönthetjük kapacitásaink, illetve elérendő célunk szerint, hogy milyen mélységekig szeretnénk vinni a témát – beépíthetünk a kínálatba 1-1 tematikus fogást vagy készíthetünk akár külön menüsort is.

Workshopok esetén a legkézenfekvőbb megoldás a főzőtanfolyam – ez a lehetőség természetesen nagyban függ séfeink kapacitásától is. Tarthatunk általános főzőtanfolyamot is, de kitűnhetünk az efféle programok tömegéből, ha az étterem egyedi fogásainak készültét mutatjuk be a kíváncsi vendégeknek. Azonban, ha saját titkos receptjeinket nem szívesen fednénk fel, optimális megoldás lehet a főzőtanfolyamokat összekötni például a tematikus estekkel, és az ott kínált különlegességek elkészítésébe beavatni a résztvevőket. A workshopok esetében mindenképp szükséges olyan felületet létrehozni, ahol lehetőség van a visszacsatolásra, hogy az érdeklődők és potenciális résztvevők feltehessék kérdéseiket, esetleg megoszthassák egymással tapasztalataikat – és ahol mi is közzétehetünk számukra érdekes és releváns tartalmakat. Erre tökéletesen alkalmas a saját honlapon működő fórum felület. Amennyiben ilyennel nem rendelkezünk, a legegyszerűbb létrehozni egy Facebook eseményt, mely mindezen funkciókkal bír – ráadásul itt sokkal szélesebb tömegeket érhetünk el, mint csupán a honlap használatával.

A rendezvények szervezése hosszabb távon biztosan pozitív hatással van egy étterem sikerességére, azonban a személyzetre bizonyos esetekben plusz terhet róhat. Ha nem szeretnénk őket túlterhelni vagy motiválatlanná tenni, érdemes valamiféle ösztönzést kitalálni számukra, sőt, akár előre egyeztetni velük az események profiljáról és közösen kitalálni a megfelelő koncepciót.

rendezvényszervezés az étteremben 2.

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!