Kreáljunk híreket! – Az éttermi magazin jelentősége

Bár egyre inkább a digitális világ felé tolódik el a kommunikáció iránya, azért korai még kijelenteni a print média halálát. Megfelelően használva az éttermek is profitálhatnak belőlük, elég csak a klasszikus direkt marketing megoldásokra – például a szórólapra – gondolni.

Remek eszköz lehet az éttermi magazin is, mellyel egyrészt felkelthetjük a látogatók érdeklődését, másrészt lefoglalhatjuk őket a várakozási időben. Manapság gyakran megfigyelhetjük, hogy a vendégeink a telefonjaikkal vannak elfoglalva, amíg az ételre várnak. Azonban, ha az asztalon érdekes hírekkel teletűzdelt olvasnivaló várja őket, nagyobb eséllyel köthetjük le őket – ezzel együtt számos extra információt oszthatunk meg velük. Hiszen gondoljunk csak bele, az étkezésre várva nem valószínű, hogy a vendég a mi Facebook oldalunkat fogja olvasgatni a legjobb desszertet keresve – a magazinnal viszont elérhetjük, hogy ezt az időt is az étteremmel való ismerkedésre fordítsa.

De mit tartalmazzon a magazin és milyen formátumban valósítsuk meg?

Jó megoldás lehet, ha nem is külön magazint készítünk, hanem az asztali dekorációt és alátétet használjuk fel. Ebben az esetben teljességgel biztos, hogy a vendég figyelmét nem tudja elkerülni – már csak fenn kell tartani azt! Használjunk színes képeket és nagyméretű címszavakat. A szövegek ne legyenek túl hosszúak, és mindenképpen tördeljük azokat bekezdésekre, így első pillantásra is kényelmesen olvasható mennyiségnek fog tűnni.

Amennyiben mégis a hagyományos magazin formátumot szeretnénk használni, úgy ügyeljünk rá, hogy az étlap és itallap mellé helyezzük, így egyszerre kerülnek a vendég kezébe. Az első oldalt úgy kell megtervezni, hogy a vendég késztetést érezzen az átlapozására is. Itt is érvényes tehát a figyelemfelkeltő cím és kép használatának szükségessége. Lehetőleg kis alakú és vékony magazint készítsünk, hiszen ha a vendég úgy érzi, hogy úgysem tudná végigolvasni az étel elkészültéig, úgy lehet, hogy inkább bele se lapoz.

Egyaránt írhatunk az étterem mindennapjairól, a legfrissebb fogásokról és akciókról, valamint a vendéglátóipar egészét érintő változásokról és trendekről.

Legjobb, ha ezeket a témákat vegyítjük, így a vendég válogathat is, hogy miről olvasna szívesen. Írjunk például pár mondatot az étterem történetéről, valamint a konyha élén dolgozó séfről és kedvenc fogásairól. Ha valamilyen új fogás kerül az étlapra, mindenképp említsük meg, lehetőleg a kitalálásának rövid történetével együtt, továbbá beszámolhatunk az étterem specialitásairól is. Mindenképpen szenteljünk helyet annak is, hogy milyen akciókkal, kuponokkal vagy napi ajánlatokkal várjuk vendégeinket, hiszen, ha még az étel rendelése előtt veszi észre, úgy segíthetünk neki a döntésben, ha pedig utána, úgy nyomást gyakorolhatunk rá, hogy következő alkalommal is visszalátogasson hozzánk.

Ha tematikus éttermet vezetünk, érdemes lehet ennek megfelelő tartalmat készíteni a magazinhoz is. Például street food étterem esetén a legfrissebb street food trendeket vegyük sorra, ha pedig valamely ország ízeire specializálódtunk, foglalkozhatunk az országot érintő aktualitásokkal.

Fontos, hogy a magazin tartalmát rendszeres időközönként frissítsük! Ezzel egyrészt a visszajáró vendégeknek is kedvezünk, akik nem szeretnék több alkalommal ugyanazokat a híreket végigolvasni, másrészt pedig elkerüljük a hanyagság vagy nemtörődömség látszatát is. Ha egy éttermi magazinon ránézésre látszik, hogy évek óta ott áll – esetleg kávéfoltok vagy szamárfülek díszítik – úgy egészen biztosan senkinek nem lesz kedve olvasgatni, ráadásul az étterem általános imázsát is rombolhatja. Az új tartalom mellé időnként új dizájnt is tervezhetünk. Használhatunk például eltérő színeket a címekhez, illetve különböző stílusú képeket. Arra azonban ügyeljünk, hogy a magazin koncepciója következetes legyen, hiszen ez is hozzátartozik az étterem arculatához.

Hasznos lehet az is, ha az offline és az online kommunikációt összekapcsolva, a magazinban olvasható híreket az étterem honlapján is közzétesszük. Ezáltal amennyiben a vendég már járt az étteremben és kezébe vette az éttermi magazint, visszakeresheti a híreket online is, amiről azonnal az ott elfogyasztott ebédre vagy vacsorára fog asszociálni, ezzel pedig erősíteni tudjuk az érzelmi kapcsolatot az étterem és a vendégek között.

magazin

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!