Kisokos a Facebook hirdetésekről

A közösségi média mára a márkakommunikáció egyik legfontosabb csatornájává vált. Ehhez azonban nem elég egy jó Facebook oldalt vezetni – legalábbis kezdetben biztosan nem. Ahhoz, hogy új embereket érjünk el, a meglevőket pedig megtartsuk, illetve aktivitásra ösztönözzük, nem árt, ha időközönként hirdetésekkel is megtámogatjuk az oldalt. Rövid összefoglalónkban a Facebook hirdetések szerepéről és működéséről olvashattok!

Ha már rendelkezünk oldallal vállalkozásunk számára, megfigyelhetjük, hogy hiába van már 2-3000 rajongónk, a bejegyzések alatt mégis csak 10-20-50 like van. Ennek az oka az, hogy a Facebook különböző algoritmusokat használ, melyek alapján az egyének üzenőfalán megosztja az információkat. Így hiába rendelkezünk több ezres rajongótáborral, ennek csak nagyon kis része az (körülbelül 1%), akiknek az üzenőfalán közvetlenül megjelenik egy-egy posztunk. Ráadásul az organikus eléréseket a Facebook szándékosan csökkenti is a hirdetések népszerűsítése érdekében.

Mivel Zuckerbergék (a Facebook alapítója) is felfigyeltek arra, hogy az elmúlt években cégek és márkák tömegei árasztották el a Facebookot, különféle hirdetési típusokat és módokat tettek lehetővé számukra, hogy minél sikeresebben végezhessék a kommunikációt. Így aztán készíthetünk kampányokat, azon belül hirdetéssorozatokat, és különböző hirdetéseket.

A hirdetéskezelő számtalan lehetőséget biztosít, egyaránt használhatunk képeket, videókat, képvetítést, továbbá különféle célokat és célcsoportokat tudunk kijelölni. Vegyük sorra ezeket!

Az egésznek az alapja az, hogy a vállalkozásról minden szükséges információt pontosan adjunk meg, hiszen a Facebook ezek alapján fogja kivitelezni a hirdetéseket.
A hirdetés létrehozásának első lépése, hogy meghatározzuk a marketing célt, melyet el szeretnénk érni. A hirdetéskezelő a megjelölt célnak megfelelően végzi a további lépéseket. Például a márkaismertség esetében a vállalkozásunk leírásában szereplő tevékenységi körrel rendelkező egyéb vállalkozások követőit célozza.

Az ismertség megjelölésével a hirdetések minél több új ember felé juttatják el hirdetéseinket a saját profiljukon megadott tulajdonságaik szerint. A forgalom az oldalunkra való kattintás számát növeli, az aktivitás pedig a bejegyzések megosztására vagy az azokra való bármilyen reagálásra ösztönzi a hirdetés olvasóit. Amennyiben már rendelkezünk a kellő rajongói táborral, jöhet a konverzió, mely lényegében arra ösztönzi az emberek, hogy azt tegyék, amit mi szeretnénk, például vásároljanak vagy keressék fel honlapunkat.

Ezután következik a célközönség meghatározása. Az opciókat végigkövetve akár olyan pontossággal is választhatunk célközönséget, mint 25 és 30 év közötti budapesti nők, akik legalább 3 nyelven beszélnek és érdeklődnek a modern főzési technikák iránt, valamint legalább egy receptekkel foglalkozó oldalt követnek. Ha már létrehoztunk célcsoportokat, lehetőségünk van arra is, hogy azokat elmentsük, így nem kell minden hirdetésnél újra megadni az adatokat, hanem egyszerűen visszahívhatjuk a fiókhoz mentett csoportok közül.

A hirdetés elhelyezésénél egyaránt választhatjuk a Facebookot és az Instagramot, sőt, azt is meghatározhatjuk, hogy csak asztali gépen, csak telefonon, vagy mindkettőn látható legyen a hirdetés.

Következő lépés a költségkeret beállítása: napi vagy a teljes időtartamra vonatkozó költségkeretet adhatunk meg. Segítségképpen a hirdetéskezelő a beírt összegre azonnali becslést végez arra vonatkozóan, hogy várhatóan milyen eredményeket érhetünk el. Az összeg, illetve az időtartam változtatásával a becslés is rögtön változik, így megkönnyítve számunkra, hogy eltaláljuk az ideális mértéket.

Mindezek után jöhetnek a konkrét posztok, melyeket hirdetésre szánunk. Kiválaszthatunk már futó bejegyzést (érdemes olyat választani, mely organikusan is jó eredményeket produkált), vagy feltölthetünk újat. A formátumot illetően az egyszerű kép, videó, vetítés vagy galéria típusú hirdetések közül választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet. A kép tekintetében fontos, hogy figyelemfelkeltő legyen – lehetőleg élénk, érdekes témát megragadó – és köthető legyen a vállalkozásunkhoz. Ha lehetőségünk van rá, használjunk saját fotót, így hitelesebbnek tűnik a hirdetés. Figyeljünk oda továbbá a minőségre: használjunk nagy felbontású, megfelelő fényviszonyoknál készített képet.

Az előnézet funkcióval megtekinthetjük, hogy milyen lesz az elkészült hirdetés – asztali gépen és telefonon egyaránt. A hirdetéshez írt szövegnél célszerű az olvasók fejével gondolkodni: legyen rövid, tömör, frappáns és egyértelmű! Végül a szöveg hozzáadásával el is készült a hirdetésünk, mely először a Facebook ellenőrzése alá kerül, és amennyiben mindent rendben találnak, hamarosan meg is jelenik a közönség előtt. Az ellenőrzés menetéről is láthatunk információt, illetve amennyiben probléma merülne fel, az elutasítás okáról indoklást kapunk, valamint lehetőséget a módosításra.

A továbbiakban azt is láthatjuk, hogy a hirdetés hogyan teljesít, illetve az oldalon történő változásokat is nyomon tudjuk követni a statisztikák és elemzések segítségével, melyeket az oldalkezelő felületen találunk meg. Óriási előny, hogy nem kell feltétlenül nagy összegekben gondolkodni, sőt elsőre talán érdemesebb is alacsonyabb keretösszeget meghatározni, hiszen ekkor még kevésbé magabiztosan kezeljük a felületet, viszont az eredmények már így is látványosak. Természetesen minél nagyobb összeget áldozunk rá, annál nagyobb változásokat tapasztalhatunk, de ebből nem következik az, hogy rögtön fejetlen költekezésbe kell kezdenünk! Az első pár hirdetés tökéletes lehetőséget ad arra, hogy kitapasztaljuk, hogyan is működik a rendszer és mit várhatunk tőle.

A közösségi oldal arra is gondolt, hogy nem feltétlenül csak marketingspecialisták szeretnének hirdetni, ezért érthetően megfogalmazott és mindent lépésről lépésre magában foglaló súgót hoztak létre, melynek segítségével a Facebook hirdetések akár egy kezdő által is könnyen létrehozhatóak és menedzselhetőek. Ha bármi kérdés maradt bennetek, meg tudjátok keresni rá a választ itt és itt.

Facebook hirdetések

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!