A sikeres éttermi hírlevél titkai

A hírlevél egy klasszikus marketingeszköz, de ez korántsem jelenti azt, hogy sablonosnak kell lennie! Rengeteg hírlevél esetében előfordul, hogy az ember hirtelen felindulásból feliratkozik rá, de azután egyet sem olvas el és rögtön a spam mappába helyezi őket – ez az, amit el kell kerülnünk!

Az első, amit meg kell határoznunk, hogy milyen gyakran szeretnénk hírlevelet küldeni. Túl hosszú időt ne hagyjunk, mert olvasóink egyszerűen elfeledkeznek rólunk, azonban túl gyakran se bombázzuk őket, mert hamar ráunhatnak. Legjobb, ha rendszeres időközönként, ugyanarra a napra tervezve küldjük őket – például kéthetente kedden este – így a rendszerességből számukra is szokás válhat, és egy idő után már várni fogják az e-mailt.

Mivel elsőre az olvasó csak a hírlevél címét látja, érdemes már ennél a pontnál kreatívnak lenni, hogy megragadjuk olvasóink figyelmét és elég érdekesnek tűnjön az üzenet ahhoz, hogy meg is nyissák. Arra is ügyeljünk azonban, hogy ne legyen túlzottan „szenzációhajhász” a cím, mert azzal épp az ellenkező hatást válthatjuk ki. Az olyan címekből például, mint „kattints és nyerj”, sokan rögtön spam-re vagy vírusra asszociálnak, és azonnal törlik. Érdemes tehát olyan címet megadni, ami a hírlevél tartalmáról árul el olyan információt, mely első pillantásra is valódinak tűnik és megragadja őket. 

A levél tartalmát illetően a legfontosabb szabály, hogy tömör és érdekes legyen. Ha olyan hosszúra nyúlik, hogy többször is le kellene tekerni az oldalon, szinte biztosra vehetjük, hogy nem fogják végigolvasni. Próbáljunk meghatározni egy általános terjedelmet, amit kényelmesen tudunk tartani anélkül, hogy releváns információt ki kellene hagynunk belőle – 300-350 szó például optimális terjedelem lehet. Jó megoldás lehet valamilyen tematika szerint felépíteni a hírlevelet, akár évszakok, jeles napok, különböző országok gasztronómiája vagy a vendégek kedvencei szerint. Minden hírlevél tartalmazzon képeket, ezzel első pillantásra leköthetjük olvasóink figyelmét. Tehetünk bele fényképet az ételekről, az étteremről, vagy egyszerűen csak hangulatfestő képeket a környezetről.

Bizonyos időközönként kínáljunk olvasóink számára valami különlegeset, amivel érezhetik a hírlevél előnyeit. Elrejthetünk benne például kuponokat, melyek kedvezményes étkezésre jogosítanak, akciókat, melyekről csak őket tájékoztatjuk előre, vagy akár kedvenc fogásaik receptjeit is. Természetesen a specialitások receptjeit nem szabad kiadni, hiszen ha otthon is el tudják készíteni őket, többé nem lesz értelme, hogy eljöjjenek hozzánk vacsorázni. De a levesek, desszertek receptjeit jó szívvel megoszthatjuk, ezektől csak még inkább kedvet kapnak az étterem meglátogatásához. Ha még inkább fel szeretnék dobni a receptet tartalmazó hírlevelet, akár videót is csatolhatunk hozzá, melyben röviden bemutatjuk az elkészítést. Itt is ugyanúgy fontos a videó hossza: próbáljuk másfél-két percben maximalizálni. Az ilyen különleges ajánlatokat tartalmazó levelekről már a kiküldést megelőző héten írjunk beharangozót, hogy erősítsük a várakozást.

Ha már megvan az optimális tartalom, a következő kérdés, hogy hogyan tudunk minél több feliratkozót elérni vele. Az étterem vendégeit könnyen elérhetjük, ha az étlapon vagy az asztali dekoráción jelezzük a feliratkozás lehetőségét – például QR kód segítségével. A honlapon és a Facebook oldalon is mindenképp hívjuk fel a látogatók figyelmét a hírlevélre. A borítóképen például egy „Call to action” gombbal buzdíthatjuk látogatóinkat a feliratkozásra, melyet egy mozdulattal meg is tehetnek. Így a potenciális vendégek is – akik épp csak elsőre látogatnak az oldalra tájékozódás céljából – azonnal megkapják a lehetőséget, hogy a hírlevélen keresztül további információkhoz és speciális ajánlatokhoz jussanak.news-1677369_960_720

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!