Az Instagram jelentőségéről

Bár itthon még mindig a Facebook a legnépszerűbb közösségi média platform, ha nem akarunk lemaradni a világtól – és főként a konkurenciától -, az Instagram jelenlét is elkerülhetetlen. Az előző bejegyzésben az ételfotózáshoz adtunk tippeket és tanácsokat, melyek mostani témánkhoz is szorosan kapcsolódnak!

Az Instagramon folytatott tevékenység éttermek esetében kifejezetten hasznos lehet, hiszen a vizuális megjelenés az egyik kulcs az új vendégek eléréséhez. Nem hiába szokás mondani, hogy nem csak a szánkkal, de a szemünkkel is eszünk… az Instagramon pedig remekül építhetünk erre! A Facebook és az Instagram távolról sem egymást kizáró csatornák, sőt úgy érhetjük el a legjobb eredményt, ha együtt használjuk őket – hirdethetjük például Instagram oldalunkat Facebookon.

Akik számára még új az Instagram használata, számos cikket és oktatóvideót találnak róla. Mi sokkal inkább azt szeretnénk megmutatni, hogy hogyan érdemes használni!

Az első és legfontosabb tanács, hogy mindenképp nyilvános profilt hozzunk létre az éttermünknek, hiszen csak így érhetjük el, hogy mindenki számára láthatóak legyenek a bejegyzéseink. A fiók neve az étterem neve legyen, profilképként pedig mindenképp olyat használjunk, melyről egyértelműen a mi vendéglátóegységünkre asszociálnak. Az étterem logója például tökéletes választás lehet.

Egyaránt töltsünk fel képeket az elkészült ételekről és az elkészítés folyamatáról, hiszen vendégeink számára is közelebbivé tehetjük az éttermünket, ha belepillanthatnak annak mindennapjaiba, az előttük addig láthatatlan folyamatokba. Ezen kívül érdemes látogatóinkat is arra bíztatni, hogy osszák meg saját képeiket a nálunk készült fogásokról, akár egy adott hashtaggel ellátva, melyet csak mi használunk! A vendégek jól sikerült fotóit meg is oszthatjuk, hiszen a user generated content mindig nagyon népszerű, emellett pedig életszerűbbé, hitelesebbé is teszi az oldalunkat, ráadásul motiválja vendégeinket, hogy még több fotót töltsenek fel, jelöljenek meg minket rajta vagy használják a hashtagünket.

Mindenképpen hozzuk létre éttermünket, mint „helyszín” (ezt Facebookon tehetjük meg), hogy látogatóink mind Facebook, mind pedig Instagramon be tudjanak jelentkezni nálunk, hozzáadhassanak minket a képeikhez, mint a fotó készítésének helye.

Különböző Instagram játékokat is meghirdethetünk, melyben például arra kérhetjük látogatóinkat, hogy töltsék fel nálunk készült fotóikat. A nyertest sorsolással vagy akár a lájkok száma alapján is kiválaszthatjuk, a nyeremény pedig lehet kupon, kedvezmény vagy akár egy-egy fogás is.

Instagramon lehetőség van napi sztorik készítésére, melyek 24 óra elteltével eltűnnek. Mindenképp érdemes élni vele! Egyrészt, mert az így készült sztori rögtön az első dolog, amivel követőink találkoznak, amikor belépnek fiókjukba, másrészt pedig azért, mert a sztorik egymást követve automatikusan végigjátszódnak, így szinte kikerülhetetlenek. 😊

A sztori készítése pedig tökéletes alkalmat ad arra is, hogy az étterem „emberi oldalát” megmutathassuk – például a munkatársakról, az ételkészítés folyamatáról vagy magáról az étteremről készült jó hangulatú életképekkel.

Az Instagram világában a legfontosabb, hogy milyen hashtagekkel posztoljuk az adott képet, hiszen ez alapján azoknak jelennek meg a posztjaink, akik számára tényleg releváns a tartalom, amit posztolunk. Természetesen az étterem nevét mindenképp tüntessétek fel, de emellett érdemes szabadon engedni a fantáziátokat. Számtalan olyan hashtaget is felhasználhattok, melyekkel a kép széles körben láthatóvá válik: #foodporn, #foodphotography, #foodaddict, #dinnertime, de a magyar célcsoportot is könnyen elérhetitek a legnépszerűbb hazai hashtagek használatával, mint a #mik vagy a #mutimiteszel.

shutterstock_377496184

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!