Facebook jelenlét – Hogyan csináljuk jól?

Hogyan és ki kezelje a Facebook oldalunkat? Milyen egy „jó” poszt? Mit csináljuk, ha valaki már létrehozott egy oldalt rólunk?

A mai világban, ahol mindenki egész nap a közösségi médián lóg, elengedhetetlen a Facebook jelenlét. Főként a fiatalabb generációkra igaz, de egyre inkább az idősebb korosztályra is, hogy mielőtt új étterembe vagy pubba mennének, első dolguk megnézni a Facebook értékeléseket. Némi túlzással tehát azt mondhatjuk, hogy ha éttermünk nincs fenn a Facebookon, akkor nem is létezik.

Éppen ezért a következőkben tippeket adunk Nektek a Facebook használatra vonatkozóan, az oldal létrehozásától egészen a jó – vagy ahogy mostanában nevezik: kattintékony – posztok megírásáig! 🙂

Hogyan hozzunk létre Facebook oldalt?

Fontos, hogy üzleti Facebook oldalt hozzunk létre, hiszen csak így tudunk statisztikákhoz hozzáférni, értékeléseket fogadni, hirdetéseket kiadni. Profilképnek és borítóképnek mindenképp olyan képet állítsunk be, amit látogatóink közvetlenül össze tudnak kötni az étteremmel. Profilképnek például választhatunk egy, az étteremről készült képet, borítóképnek pedig a fogásokból készült montázst.

Ha mi magunk még nem hoztunk létre Facebook oldalt, mégis megtaláljuk az éttermünket, az azt jelenti, hogy a vendégeink korábbi látogatásaik során már becsekkoltak, amivel létrehoztak egy “Rólunk” oldalt. Ilyenkor a Facebookkal fel lehet venni a kapcsolatot és kérni, hogy a meglévő oldal admin jogait adja át nekünk. Ez mindenképp szükséges lépés, hiszen ha párhuzamosan két oldal működik ugyanarról az étteremről, az számos nehézséget vet fel. Előfordulhat például, hogy leendő vendégeink a másik oldalra bukkannak rá, így potenciális követőket vesztünk.

Fontos, hogy a Facebook oldalunkon legyen “check-in” lehetőség, azaz, hogy a nálunk járó vendégek Facebookon be tudjanak jelentkezni. Ez tulajdonképpen ingyen reklám, hiszen az adott személy összes ismerőse látni fogja, hogy nálunk járt.

Hogyan posztoljunk?

A helyes Facebook jelenlétre, a jó tartalom megalkotására nincsenek kőbe vésett szabályok, van azonban sok szempont, melyet figyelembe kell vennünk, és rengeteg információ a felhasználók preferenciáiról, melyekre hamarosan mi is kitérünk egy blogposzt erejéig. Most pedig gyorstalpaló jelleggel bemutatjuk, hogy mi az, amit mindenképpen számba kell vennünk, ha Facebook oldalt kezelünk.

A közösségi média világában a posztolás jelent mindent. Legyünk tehát jelen rendszeresen, legalább kétnaponta tegyünk közzé képeket vagy írjunk posztokat – minél több posztot látnak az emberek, annál inkább megmarad a fejükben, hogy ha éttermet keresnek, hozzánk kell jönniük. A posztok esetében különösen fontos számolni azzal, hogy az emberek nem azért járnak Facebookra, hogy hosszan olvasgassanak. A poszt legyen tömör és frappáns – csak speciális esetekben jelenjen meg a “bővebben” ikon, hiszen a túl hosszú kontent könnyen elijesztheti az olvasókat. A másik ilyen hüvelykujj szabály, hogy minden poszthoz tartozzon figyelemfelkeltő kép vagy link. Ha csak szöveges tartalmat teszünk közzé, sokkal kevesebben fognak rákattintani, mintha egy megragadó képpel indítanánk.

A már meglevő követőinket érdemes lojalitásra és cselekvésre ösztönözni, például Facebookon közzétett kuponokkal, akciókkal – így elérhetjük, hogy akkor is betérjenek hozzánk, ha azt előtte nem tervezték!

Szerencsére a Facebook lehetőséget ad hirdetésre is, mellyel célszerű élnünk. A hirdetésekkel olyanokat is elérhetünk, akik egyébként nem látnák a posztjainkat, így, ha jól csináljuk, folyamatosan újabb és újabb követőkkel gazdagodhatunk. A Facebook hirdetésekről egy későbbi posztunkban részletesen is írunk majd!

social-media-763731_960_720

Ez is tetszhet

Szólj hozzá!